مثل 34 سال گذشته یک بار دیگر مردم ولایت مدار شهرستان لنگرود با حضور در راهپیمایی 22 بهمن مشت محکمی بر دهان امریکای خونخوار زدند و ثابت کردند که گزینه ای در روی میز وجود ندارد. در این بین مواردی را شاهد بودیم که امیدواریم با بیان این حاشیه ها مسئولین شهرستانی آنها را برای سال های آینده در نظر بگیردند تا کیفیت کارها بهتر و بیشتر شود.

به گزارش لنگرنیوز ، مثل 34 سال گذشته یک بار دیگر مردم ولایت مدار شهرستان لنگرود با حضور در راهپیمایی 22 بهمن مشت محکمی بر دهان امریکای خونخوار زدند و ثابت کردند که گزینه ای در روی میز وجود ندارد.

در این بین مواردی را شاهد بودیم که امیدواریم با بیان این حاشیه ها مسئولین شهرستانی آنها را برای سال های آینده در نظر بگیردند تا کیفیت کارها بهتر و بیشتر شود.

از حضور مردم در راهپیمایی نمی توان سخنی گفت چرا که زبان از حضور مردم قاصر است ، البته در رسانه ملی در شبکه گیلان و عکس هایی که توسط سایت لنگرنیوز (اینجا) منتشر شده است تمام عشق و علاقه برای حضور در راهپیمایی مشخص است.

 

 

1 - یکی از مهمترین مواردی که در مراسم های بزرگ جریانی را هدایت می کند سیستم صوتی می باشد که طبیعتا در مراسم ها وجود دارد تا یک صدایی ایجاد گردد و نظم مراسم شکل بگیرد.

اگر کسی در راهپیمایی لنگرود حضور داشت حتما متوجه چند صدایی در بین مردم شد که دلیل آن عدم وجود سیستم صوتی مناسب برای این مراسم با عظمت بود.

البته این مورد سال هاست که وجود دارد و هر چند گاهی هزینه ای می شود ولی باز فایده ای ندارد و حتی جوابگوی مراسم های متوسط هم نمی تواند باشد.

به گفته یکی از اعضای شورای شهر لنگرود این دستگاه توسط یکی از مسئولین سابق یکی از ادارت لنگرود که این وظیفه را داشت از رشت خریداری شد جالب اینکه کارخانه تولید کننده این دستگاه و صاحب امتیاز آن در لنگرود حضور دارد.

حالا چرا از رشت خریداری شده تاکنون مشخص نیست.

خلاصه اینکه آن دستگاه به هر دلیلی کار نیفتاد و به ناچار سیستم صوتی که در عکس زیر مشاهده می کنید در این مراسم استفاده شد به هیچ عنوان جوابگوی آن جمعیت حماسی مردم نبود.

از امروز تا سال آینده حدود 12 ماه وقت است که مسئولین مربوطه چاره ای برای این سیستم صوتی بیاندیشند.

 

 

2 - سخنران این مراسم علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش بود که صحبت های خوبی را ایراد کردند ( با توجه به عدم پوشش صوتی مناسب برای مردم ) و طبیعتا برای تبلیغات حضور شخصیت های در مراسم های شهرستانی تبلیغاتی نظیر نصب پرده و بنر د رسطح شهر می شود.

طبق شمارش یکی از خبرنگاران سایت لنگرنیوز ، جمع پرده های نصب شده در شهر لنگرود بیش از 10 پرده بود و بیش از 4 بنر نیز برای معرفی وزیر کشور به عنوان سخنران نصب شد.

این در حالی است که تعداد پرده هایی که در سطح شهر برای دهه فجر و این ایام نصب شد کمتر از 7 پرده بود .

البته در اوایل این دهه پرده هایی در مورد دهه فجر نصب گردید که با وجود باد در روز 11 بهمن و برفی چند روز مهمان کشور شده بود از بین رفت ولی بعد از آن فرصت برای نصب وجود داشت.

 

 

3 - در دهه فجر امسال قرار بود بیش از 70 پروژه در شهرستان بهره برداری شود که به دلیل بارش برف و دستور استاندار گیلان افتتاح پروژه ها تعطیل شد تا مسئولین در فکر امداد رسانی به مردم شوند که این امر در شهرستان لنگرود به همت مسئولین به خوبی انجام شد که جای بسی خوشحالی است.

سوال اینجاست که آیا انقلاب انجام شد که پروژه ها بهره برداری شوند یا اینکه فرصتی ایجاد شده تا انقلاب بهتر و بیشتر معرفی شود.

در بین برنامه هایی که برای دهه فجر معرفی شد چیزی که کمتر و یا شاید اصلا به چش منمی خورد وجود برنامه ای مناسب برای معرفی انقلاب اسلامی ایران و آرمان های شهدا بود .

فرصتی که در سال 10 روز بیشتر نیست ولی آن 10 روز هم صرف پروژه ها می شود و فقط نام انقلاب و امام می آید و می رود.

خوب است در این مورد هم فکری شود ، البته این مورد فقط مربوط به لنگرود نیست در سایر استان ها هم وجود دارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان