به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی، امام جمعه بخش کومله لنگرود امروز(۲۳ فروردین) در یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان رودسر که در مسجد گلزار شهدای این شهر برگزار شد با بیان اینکه تنها راه رسیدن به حیات طیبه نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است اظهار کرد: ملت ایران ملتی قدرشناس است و پیام شهدای انقلاب اسلامی را به خوبی درک کرده است.



 



وی با تاکید بر پاسداشت یاد شهدا و تداوم راه آنان گفت: باید با الگو قرار دادن شهدا موجب شویم تا کشورمان حرکت رو به جلو داشته باشد.



 



حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه فرهنگ ایرانی اسلامی در زندگی شهدا موج می زند تصریح کرد: باید این سیره سلامی برای دانش آموزان به عنوان الگو ارائه شود.



 



وی با تاکید بر انتقال رشادت ها و ایثار شهدا به نسل های آینده به ویژه دانش آموزان اذعان کرد: برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز حرکتی برای گرامیداشت یاد و خاطره این افراد است و باید به عنوان اولویت مورد توجه مسئولان باشد.



 



امام جمعه کومله ادامه داد: این شهدا با ترک کلاس درس و مدرسه در دوران جنگ تحمیلی به جبهه نبرد رفته وعلم و عمل را با هم آمیختند و برای ماندگاری اسلام و دفاع از خاک کشور تمام قد ایستادند.



 



وی مهمترین پشتوانه ترویج فرهنگ شهادت را آیات قرآن دانست و گفت: قرآن معیار شهادت است و کسی که با طلب علم و دانش در راه سازندگی و پیشرفت کشور تلاش می کند ثوابش کمتر از شهادت نیست.



 



حجت الاسلام سلیمانی با تاکید بر بهره گیری از فرصت ها خاطرنشان کرد: شهدا از فرصت ها استفاده کردندو موفق شدند ما نیز باید پیرو راه آنان باشیم.



 



گفتنی است، یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان رودسر در راستای برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان برگزار شد. شهرستان رودسر 700 شهید تقدیم اسلام و نظام کرده که از این تعداد هفت شهید فرهنگی و 45 شهید دانش آموز هستند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان