تیم ایران در روز نخست رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا صاحب 5 مدال طلا و یک نقره شد.
 

تیم ایران در روز نخست رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا صاحب 5 مدال طلا و یک نقره شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در روز نخست رقابت های کشتی قهرمانی آسیا که در شهر اولان باتور مغولستان در حال برگزاری است با کسب پنج مدال طلا در اوزان 60، 66، 74، 84 و 96 کیلوگرم و یک مدال نقره در وزن 55 کیلوگرم با اختلاف زیاد در صدر جدول رده بندی قرار دارد.
نتایج کشتی گیران کشورمان در پایان روز نخست به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم بهروز ملکی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 10 بر یک اوسکونبای عبدوپاتایف از قرقیزستان را شکست داد وی مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر یک از سد دایکی کوبایاشی از ژاپن گذشت و به دیدار فینال راه یافت. ملکی در دیدار فینال با نتیجه 9 بر صفر مغلوب پونتساگ اردنبیلگ از مغولستان شد و به مدال نقره رسید.


در وزن 60 کیلوگرم علی ارسلان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 3 - 2  میربیک آیناگولوف از قزاقستان را شکست داد وی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 - 3 بیتوسول کیوم از کره جنوبی را مغلوب کرد و به دیدار پایانی رسید. ارسلان در این دیدار با ضربه فنی (4- 2) از سد راویندر از هند گذشت و صاحب گردن آویز طلا شد.


در وزن 66 کیلوگرم رامین طاهری در دور نخست با نتیجه 11 - صفر ریوجی آمیمیا از ژاپن را مغلوب کرد وی در دور دوم با نتیجه 9 – صفر نورجان بک عبدوگانیف از قرقیزستان را پشت سر گذاشت. طاهری در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 11- 2 از سد کیونگ دو جونگ از کره جنوبی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال کوسرایف اوبلوبردیف از تاجیکستان را با امتیاز فنی (5- صفر) شکست داد و به مدال طلا دست یافت.


در وزن 74 کیلوگرم پیام بویری در دور اول با ضربه فنی (11- صفر) جانگ چانگ لی از چین را شکست داد وی در دور دوم نیز با نتیجه 8 بر صفر از سد نایوکی هانایاما از ژاپن گذشت. بویری در مرحله نیمه نهایی با شکست 8 بر 7 تامرلان شادوکایف از قزاقستان به دیدار فینال راه یافت. بویری در این دیدار اسان آسانوف از قرقیزستان را 14 بر 4 شکست داد و دیگر طلایی تیم ایران شد.


در وزن 84 کیلوگرم علی شریفی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 4- صفر آیشان از چین را شکست داد وی در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 6 بر صفر محمدعلی شمس الدین اف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال رسید. شریفی در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر ساندپ از هند را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.


در وزن 96 کیلوگرم محمد ابراهیمی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 8 - صفر مانداح ادر از مغولستان را پشت سر گذاشت وی در مرحله نیمه نهایی نیز با ضربه فنی (14- 5) کیونگ کیم از کره جنوبی را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. ابراهیمی در این دیدار علیم خان سیزدیکوف از قزاقستان را با نتیجه 7 بر 4 شکست داد و پنجمین مدال طلای تیم ایران را بدست آورد.

در پایان روز نخست تیم ایران با کسب 59 امتیاز در صدر قرار دارد و تیم های قزاقستان، قرقیزستان و مغولستان به ترتیب با 44، 41 و 31 امتیاز در جایگاه های دوم تا چهارم قرار دارند.

رقابت های اوزان 50 و 120 کیلوگرم کشتی فرنگی فردا (جمعه) برگزار می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان