وی بیان کرد : ما بایستی ابعاد مختلف قیام خونین 15 خرداد را در سلسله  نشست ها و همایش ها و چگونگی شکل گیری و تأثیرات قیام در حوزه را در سطح مدارس ، دانشگاهها و فضاهای سیاسی به نسلهای جوان منتقل نمائیم.





به گزارش لنگرنیوز ، بمناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال جانسوز حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام خونین پانزده خرداد مراسمی با حضور فرماندار ، روسای ادارات و نهادها ، خانواده های معظم شهداء و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در مسجد شهدای بالاچاف برگزار شد .

سید رضا جوادپور فرماندار شهرستان لنگرود در این مراسم گفت : با بیش از گذشت 50 سال از واقع خونین 15 خرداد و 25 سال از ارتحال جانسوز حضرت امام خمینی (ره) هنوز مردم ولایتمدار ایران عشق و ارادت خود را به امام و آرمانهای ایشان را در سینه دارند .

وی افزود : قیام خونین 15 خرداد سال 1342 نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی است که یادآور حماسه آفرینی های مردم ایران است که با توکل به خداوند متعال و رهبری حضرت امام خمینی (ره) با ظلم و نظام شاهنشاهی مبارزه کردند و شهدای زیادی را نثار انقلاب اسلامی نمودند .

وی بیان کرد : ما بایستی ابعاد مختلف قیام خونین 15 خرداد را در سلسله  نشست ها و همایش ها و چگونگی شکل گیری و تأثیرات قیام در حوزه را در سطح مدارس ، دانشگاهها و فضاهای سیاسی به نسلهای جوان منتقل نمائیم.

فرماندار شهرستان لنگرود  با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی (ره) که من برای همیشه 15 خرداد را عزای عمومی اعلام می نمایم گفت : ما بایستی این روز بزرگ و تاریخی را که مصیبت ها و بلاهای زیادی بر مردم عزیز ایران وارد شد و شهدای روحانی زیادی در این روز نثار انقلاب اسلامی گردید گرامی داشته و پاسداشت قیام خونین 15 خرداد به عنوان یک وظیفه است .

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اندیشه های امام راحل افزود : امام خمینی (ره) مشروعیت نظام جمهوری اسلامی را بر پایه اسلام و مردم می دانست .

وی خاطر نشان ساخت : قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران از جایگاه و منزلتی در میان کشوراهای جهان برخوردار نبود اما با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلانی در بهمن سال 57 با رهبری امام خمینی (ره) کشور ایران اسلامی از جایگاه و منزلت بالایی در میان کشورهای جهان برخوردار شد و اسلام پاسخگوی همه نیازهای جهانیان است .

نماینده عالی دولت در شهرستان مراسم سالگرد حضرت امام خمینی (ره) را فرصتی برای یادآوری تفکرات و اندیشه های حضرت امام راحل در جامعه دانست و نگاه، اندیشه و نظریه های ایشان و تأثیر پذیری آن را در جهان گسترده دانست و گفت : نظریه ولایت فقیه و نظریه های سیاسی مبتنی بر اندیشه حضرت امام راحل باعث تداوم بقای انقلاب و ثبات و پیشرفت و عظمت جمهوری اسلامی ایران گردید .

سید رضا جواد پور فرماندار شهرستان لنگرود تصریح کرد : حضرت امام خمینی (ره) با ایمان و توکل به خدا و پشتوانه مردمی و با شجاعت و اعتماد به نفس بالا توانست بر نظام شاهنشاهی غلبه نمایند .



خبر : یعقوب رمضانی(روابط عمومی فرمانداری لنگرود)





همرسانی کنید:
برچسب‎ها : هاشمی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان