به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، کوی های حویقة، رشدیة، صناعة، رصافة و کنامات، شهر «دیر الزور»، مرکز استان دیر الزور در شرق سوریه روز گذشته (یک شنبه) شاهد درگیری های شدید بین نیروهای ارتش سوریه با گروه تروریستی تکفیری «داعش» بود.

در این راستا، نیروی هوایی سوریه نیز طی عملیات هایی مواضع و تجمعات عناصر داعش داخل شهر دیر الزور را بمباران کردند، از جمله 3 ساختمان در نزدیکی سازمان آب دیر الزور در کوی خسارات که داعش از آنها به عنوان مقرهای خود استفاده می کرد.

این حملات علاوه بر انهدام مواضع و مقرهای داعش، کشته و زخمی شدن ده ها تروریست تکفیری از جمله أبو عبید العراقی و أسامة الحجازی، از فرماندهان بارز این گروه در شهر «الشدادی»، در ریف جنوبی حسکه که به تازگی به دیر الزور منتقل شده بودند، را به دنبال داشت.

حملات داعش که درگیری های شدید و نبردهای سخت این گروه با ارتش سوریه در نقاطی از شهر دیر الزور را درپی داشته، 20 روز است، با هدف پیشروی در کوی ها و مناطق تحت کنترل ارتش و تغییر خطوط تماس جریان دارد، بی آنکه کوچکترین دستاوردی برای آن داشته باشد.

از سوی دیگر، منابع محلی تصریح کردند که داعش اقدام به اعدام 3 نفر از فرماندهان میدانی خود به دلیل شکست در حملات نظامی علیه محورهای مختلف دیر الزور کرد.

به گفته این منابع 2 نفر از این فرماندهان به نام های «فواز الجدیع» ملقب به «أبو صخر العکیدی» و «منصور العبدالله»، معروف به «أبو أیهم الشرعی» سوری بودند و سومین نفر یک عراقی به نام «نورس الحمدان» معروف به «ابو البراء التکریتی» بود.

اما جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا در عملیات روز گذشته خود در ریف شرقی دیرالزور، کارخانه تولید گاز «کونیکو» را بمباران کردند که موجب وارد آمدن خسارات بسیار به آن شد.

نیروی هوایی روسیه و سوریه پیشتر عملیات هایی را علیه داعش در این کارخانه که بخش اعظم آن را تعطیل کرده، انجام داد و مواضع این گروه را بدون وارد آوردن خسارت به ساختمان کارخانه بمباران کرده بودند.

در استان «حکسه»، واقع در شمال شرقی سوریه نیروهای سوریه دموکراتیک در محورهای جنوبی شهر «تل تمر»، در ریف غربی استان حسکه به شدت با داعش درگیر شدند.

این نیروها حمله گسترده داعش از سمت کوه «عبد العزیز» و روستاهای اطراف آن علیه شهر تل تمر را دفع کردند، شهری که حلقه ارتباطی بسیار مهم و راهبردی بین مناطق مرزی سوریه و عراق شمرده می شود و جاده ها و راه های ارتباطی مرزی را به یکدیگر وصل می کند.

این درحالی است که کمیته های دفاع مردمی کُردهای سوریه به عنوان یکی از مهمترین گروه های تشکیل دهنده نیروهای سوریه دموکراتیک فعالیت گذرگاه مرزی «مبروکه» در نزدیکی شهر راس العین در ریف غربی حسکه را از بیم مین گذاری توسط داعش و با هدف ایمن سازی آن، متوقف کردند.

پس از تعطیلی گذرگاه «سیمالکا» طی ماه گذشته از سوی طرف عراقی، گذرگاه «مبروکه»، آخرین گذرگاه مرزی زمینی بین سوریه و عراق شمرده می شد.

ادامه بسته بودن گذرگاه سیمالکا به دستور حکومت فدرال کردستان در شمال عراق موجب افزایش شدید قیمت مواد غذایی و کمبود این مواد در بازارهای استان حسکه سوریه شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان