به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سردار محسن رفیق دوست دقایقی پیش در یادمان «صادق احسان بخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت و نقش مردم گیلان در کمک و پشتیبانی هشت سال دفاع مقدس» در مصلای این شهر با گرامیداشت یاد شهدا، اظهار کرد: امام (ره) منشا همه خوبی هاست.

وی احیای اسلام را حاصل تلاش امام خمینی (ره) دانست و تصریح کرد: در تاریخ دو قرن اخیر یک روزی نخست وزیر انگلیس در مجلس عوام حاضر شد و او را استیضاح کرده بودند که چرا در کشورهای اسلامی پیشرفت نکردی و او قرآن را آورد و گفت تا زمانی که این کتاب حاکم است امکان نفوذ در مسلمانان نیست.

وزیر سپاه در ایام دفاع مقدس با بیان اینکه امام راحل را یک هدیه خدا دانست و افزود: اسلامی کردن ایران، اسلامی کردن کشورهای اسلامی و جهانی کردن اسلام از برنامه های امام راحل بود.

وی با اشاره به اینکه امام راحل از ابتدا افکار بزرگی در سر داشت، ادامه داد: امام (ره) حرکت خود را آغاز کرد و از مشارکت تمام مردم در این حرکت خود استفاده کرد و اعتقاد داشت برای اسلامی کردن جامعه باید مردم حضور داشته باشند.

رفیق دوست با بیان اینکه با فرمان امام تشکیلات موتلفه ایجاد شد، افزود: امام راحل اعتقاد داشت تمام اقشار باید برای اسلامی کردن نظام حضور داشته باشند و تمام حرکت های نظامی زاییده حرکت ۱۵ خرداد بود.

وی گفت: امام (ره) فرمود برای مبارزه با رژیم طاغوت باید ملت بیدار شود و ایشان وقتی زمان را برای حرکت مناسب دیدند حرکت را آغاز کردند که منجر به سفر به پاریس شد.

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه امام (ره) اعتقاد داشت تا قومی خود را عوض نکند خداوند تغییر برای آنها ایجاد نمی کند، خاطرنشان کرد: امام (ره) توانست جوانان را وارد عرصه کند و برای انقلاب جانفشانی کردند و به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: امام (ره) با سرمایه جوانان، انقلاب اسلامی را محقق کرد و جوانان در جبهه ها با خداوند عشق بازی کردند.

رفیق دوست با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی حجاب معنا نداشت، یادآور شد: امام (ره) انقلاب را به پیروزی رساند که به معنای واقعی انقلاب بود.

وی تحقق انقلاب اسلامی را موجب از بین رفتن فلسفه کمونیست در جهان دانست و بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی مقدمه فروپاشی شوروی شد و ۱۵ کشور مسلمان از قید شوروی آزاد شدند.

وزیر سپاه در ایام دفاع مقدس افزود: دشمنی ها از ابتدای انقلاب اسلامی آغاز شد و حدود ۱۰۰ گروهک ضدانقلاب ایجاد و چند کودتا علیه انقلاب شکل گرفت و جنگ علیه کشورمان را آغاز کردند و ۳۳ کشور به کمک صدام آمدند.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس از ۱۱ ملیت اسیر گرفتیم، خاطرنشان کرد: هنگام حمله صدام به ایران تنها دو تانک لشکر زرهی اهواز آمادگی رزم داشت اما جمعیت خوب جوان و عاشق داشتیم.

رفیق دوست گفت: پس از انقلاب اسلامی نخستین خرید نظامی ما ۵۰۰ آر پی چی ۷ و دو هزار کلاشینکف از یاسر عرفات بود.

وی بنی صدر را خائن و احمق خواند و یادآور شد: اینکه گفته بود زمین می دهیم زمان بگیریم، حرف خائنانه بود و بنی صدر زمانی که به فرماندهی کل قوا منصوب شد دستور داد به سپاه سلاح داده نشود و وقتی شر او کم شد سپاه توانست خود را نشان دهد.

وزیر سپاه در ایام دفاع مقدس مردم را عامل پیروزی در جنگ تحمیلی خواند و اظهار کرد: مردم صحنه جنگ را تغییر دادند و کمک های مردمی بسیار زیاد و متنوع شده بود.

وی با بیان اینکه سپاه سازمان خود را رسمی و نظامی کرد، یادآور شد: گردان ها، تیپ ها، لشکرها و سپاه تشکیل شد و تمام استان ها اقدام تشکیل به این نهاد مردمی کردند.

رفیق دوست با تصریح بر اینکه سپاه پردامنه تر از دیگر استان ها با فرماندهی آیت الله احسان بخش در گیلان تشکیل شد، افزود: آیت الله احسان بخش اخلاق حسنه داشت و با همت بود.

وی حرکت کمک های مردمی با یک هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون را نمونه ای از اقدام های مهم آیت الله احسان بخش عنوان کرد و گفت: زمانی که کمک های مردم گیلان به همراه دیگر کمک ها به جبهه می رسید کمبودی نداشتیم.

وزیر سپاه در ایام دفاع مقدس بودجه تمام نیروها در دوران جنگ تحمیلی را ۴۰ میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: اگر امکانات مردمی نبود هرگز موفق نمی شدیم و عمل آیت الله احسان بخش مانند نام او «صادق» بود.

وی با اشاره به اینکه در فلسفه حکومت داری فرد عادل و مومن باید حکومت کند، گفت: امام راحل درس ولایت فقیه را آغاز کرد و انقلاب به پیروزی رسید و امروز پیشرفته ترین و عاقلانه ترین حکومت در دنیا در نظام اسلامی است.

رفیق دوست با بیان اینکه امام راحل بنای حکومت را بر سه پایه ولی فقیه، اسلام و مردم گذاشت، خاطرنشان کرد: در راهپیمایی تاسوعا و عاشورای سال ۵۷ حضور زنان بیشتر از مردان بود و تمام اقشار حضور داشتند و انقلاب ما با حضور مردمی به پیروزی رسید.

وی با تصریح بر اینکه تمام دشمنان امام (ره) با احترام از ایشان نام می برند و عاشقان امام را دوست دارند، یادآور شد: امام (ره) ولایت تکوینی داشت و امروز همان قدرت به امام خامنه ای منتقل شده و فرمود رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده دوام نمی آورد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان