به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، به نقل از تاثیر، این روزها کمتر کسی است که او را نشناسد. جوان خوش صدایی که موسیقی، هنر، تعهد و انقلابی گری را پیوندی زیبا بخشیده و ماحصل این ترکیب، آثاری است ارزشی؛  که وی را به صدای بی صداهای  نسل سوم و چهارم انقلاب لقب داده است.آنچه می خوانید ماحصل گفتگوی خبرنگار تاثیر است با مصطفی احمدی.



کمی از خودتان بگویید آقای احمدی



۲۲ساله هستم. کارشناس ادبیات فارسی. از زمانی که در جشنواره مدرسه عشق رتبه نخست را کسب کردم با خودم قرار گذاشتم که وارد موسیقی انقلابی و هنرمتعهد کشور شوم. سعی کردم با این هنر به صورت حرفه ای آشنایی پیدا کنم و به این منظور دو سال در حوزه هنری شاگرد آقای مجید اخشابی بودم و تلاش کردم در این مدت بسیار بیاموزم و اکنون آموخته ها را به کار ببندم.



از چه زمانی به صورت حرفه ای کارتان را آغاز کردید؟



به صورت رسمی از سال ۹۱٫ قبل از آن مداحی می کردم. این کار را از شش- هفت سالگی انجام داده بودم. چون پدرم هم مداح بود دلم می خواست یک روزی پا جای پای ایشان بگذارم. سال ۹۱ جرقه ای به ذهنم خورد که فکر کردم باید وارد این عرصه شوم.



و آن جرقه چه بود؟



خب ببینید من فضا را رصد می کردم. می دیدم که در عرصه مداحی چهره های برجسته ای هستند که این وظیفه را بر دوش بکشند و بار آن بر روی زمین نماند. اما حس کردم در حوزه موسیقی انقلابی جای کار بسیاری وجود دارد.



قدری از کارهایتان بگویید.



اولین کارم “لب های خشک” بود و ماجرا هم از همان جا شروع شد. تیتراژ برنامه های دانه های انار،راه شب  و چند اثر برای شبکه افق از جمله آثاری است که از رسانه ملی پخش شده و به لطف خدا با اقبال عمومی هم مواجه شد. جدیدا هم کاری را با همراهی دوستان آغاز کرده ایم با عنوان” قهرمان” که در آن به سرداران گیلانی پرداخته ایم و کلیپش در شهرک دفاع مقدس تدوین شده. قرار هست که انشاالله این کلیپ به زودی از شبکه دوم سیما پخش شود.



چرا هنر متعهد و چرا موسیقی انقلابی؟علت این انتخاب چه بود.



من دغدغه داشتم و دارم. دوست دارم کاری کنم در جهت ارزش ها و باورهایی که به آن ها معتقدم. موسیقی انقلابی ابزاری است که تا کنون نا شناخته مانده. به کمک آن می توان در برابر هجوم کلام و موسیقی غربی ایستاد. هم شعر فاخر است، هم موسیقی. و به وسیله آن می توان سطح فرهنگ را اعتلا بخشید.



پیشگامان شما در این عرصه تا چه حد موفق بوده اند؟



در این حوزه همه حامد زمانی را می شناسند. کاری را که ایشان شروع کرده می توان ارتقا داد و عرصه باز است تا دیگران نیز وارد این حیطه شوند. مگر موسیقی پاپ در ایران همین گونه ریشه ندوانید؟ نمیتوان تنها به یک نفر بسنده کرد و باید دیگران را هم در این عرصه پذیرفت. این بُعد از هنر آن قدر فضای پیشرفت دارد که می توان حرف های بسیاری در آن زد.



به نظر شما مردم از این سبک هنر استقبال می کنند؟



ببینید رسانه قدرت این را دارد که مردم را به سویی که مایل است هدایت کند. اگر امروز جامعه ما تحت تاثیر فرهنگ بیگانه قرار گرفته به این علت است که غرب مداوما دارد برای مردم ما، جوانان ما، کودکان ما خوراک فرهنگی تهیه می کند. ما این ظرفیت را داریم که خودمان برای جوانانمان محصولات فرهنگی و محتوا ایجاد نماییم. اما متاسفانه خیلی وقت ها مسئولین استانی مانع این کار می شوند. در حالیکه حضرت آقا بارها فرمودند جوانان مومن و انقلابی را به بهانه های مختلف تندرو و افراطی قلمداد نکنید. خب وقتی یک هنرمندی هست اما مسئول استانی او را به رسمیت نمی شناسد، و اجازه نشر هنرش را نمی دهد چطور باید انتظار داشت که جوانان از منابع فرهنگی اصیل سیراب شوند؟



در خواستتان از مسئولین؟



دوستمان داشته باشند! اگر قرار است درباره موسیقی نظری داده شود، نقدی مطرح گردد یا ارزیابی صورت بگیرد این کار توسط متخصص همین رشته باید باشد نه توسط کسانی که سررشته ای در موسیقی ندارند.



جدیدترین کارتان؟



کاری است با عنوان” مدافع” پیشکش به شهدای مدافع حرم که کانون بسیج هنرمندان شبکه یک سیما آن را محفوظ نگاه داشته و هنوز انتشار عمومی پیدا نکرده است.



حال که بحث به اینجا کشیده شد، به عنوان یک هنرمند جوان و انقلابی، نظرتان درباره مدافعان حرم چیست؟ خیلی ها معتقدند جنگ آن هم در خارج از مرزهای ایران هیچ لزومی ندارد و چرا باید جوانان ما کیلومترها آن طرف تر از سرزمین خود به شهادت برسند.



اعتقادم این است که ما دو دسته مدافع داریم. گروهی مدافع حرم اند و گروهی مدافع حریم. آن ها که ندای مظلومیت شیعیان عراق و سوریه را شنیده اند و به جنگ تسلیحاتی با تکفیری ها رفته اند مدافع حرم اند و به وظیفه خود عمل کرده اند و اجرشان نزد خدا محفوظ است. اما آنچه اینجا و در داخل مرزهای سرزمینمان جریان دارد جنگ عقیده ای است. باید اهداف مدافعان حرم را شناساند و برای حفظ ارزش ها تلاش کرد و این وظیفه مدافعان حریم است.



آخرین سوال: مدافع حریم خوبی بوده اید؟!



سوال سختی است. نمی دانم واقعا. شاید تا کنون نه. یعنی حس می کنم هرکاری هم که کرده ام کم است. اما تا آخر ایستاده ام و تلاش می کنم در عرصه ای که در آن فعالم پاسدار ارزش ها باشم و وظیفه ای  که بر دوشم است را به بهترین وجه ادا کنم.



تنظیم: بهاره مقدم



[gallery columns="1" size="large" ids="53608,53609,53610,53611,53612,53613,53614"]

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان