به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، آیت الله زین العابدین قربانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای بسیج کارگری و مدیرکل تعاون گیلان با وی، اظهار کرد: سال های گذشته بانوان برای ارتقای معیشت روستاها تلاش بسیاری داشتند.

وی با بیان اینکه اکنون تولید پیله ابریشم گیلان از هشت هزار تن به سالانه ۴۰۰ تن رسیده است، تصریح کرد: امروز علم پیشرفت کرده و باید با استفاده فناوری روز تولید کشاورزی را رونق دهیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مسئولان ادعا می کنند سالانه ۷۰۰ هزار تن کسری تولید برنج در کشور داریم، افزود: با وجود این ادعا، دو میلیون تن برنج وارد می کنند.

وی با تأکید بر ضرورت رونق شالیزارهای گیلان، گفت: شالیزارها را خشک کردند و به فروش گذاشتند در صورتی که کشاورزی باید رونق پیدا کند.

قربانی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند برنامه های اقتصاد مقاومتی نباید روی کاغذ بماند و در این زمینه باید تمام مسئولان و جامعه تلاش کنند و شرایط اقتصاد مقاومتی در گیلان آماده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت تولید با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، خاطرنشان کرد:  باید در این راستا تلاش کرده و از ظرفیت های استان در راستای ارتقای تولید استفاده بهینه شود.

امام جمعه رشت پرورش ماهیان خاویاری را از قابلیت های گیلان دانست و یادآور شد: در کنار ساحل می توان استخرهای پرورش ماهیان خاویاری را ایجاد کرد و این امر نیازمند مدیریت است.

وی با بیان اینکه امروز کشاورزی علمی انجام می شود، افزود: مسئولان در مدیریت ارتقای تولید نقش تعیین کننده دارند و باید آموزش لازم به کشاورزان داده شود.

قربانی با بیان اینکه اگر انسان ها حرکت داشته باشند خداوند روزی و برکت می دهد، یادآور شد: کسب حلال به روزی رونق می دهد و آنها که از دست رنج خود نان می خورند در قیامت با پیامبران محشور می شوند.

وی درباره سخنران کنگره ملی شهدای گیلان، یادآور شد: هفته آینده آیت الله نوری همدانی سخنران کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان