به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، اولین جلد از سلسله کتاب های هندسه عاشقی با عنوان «پسر سیده حبیبه» با نگاهی به زندگی نامه مهندس شهید علی مهدی معقولی منتشر شد.

«پسر سیده حبیبه» روایت دلدادگی مادر و پسری است که هرگز دوری همدیگر را نمی توانند تحمل کنند اما جنگ که آغاز می شود پسر راهی جبهه می شود و در عملیات خیبر برای همیشه مفقود الاثر می شود و مادر سال ها در انتظار بازگشت و شنیدن نشانی از او می ماند.







%image_alt%







نویسنده اثر علی مزینانی عسگری تلاش می کند تا در این داستان علاوه بر معرفی زوایای پنهان زندگی عارفانه مهندس، جهادگر و پاسدار شهید علی مهدی معقولی، مظلومیت و صبر مادران و فرزندان و همسران شهدا را برای خواننده ترسیم کند.



این کتاب به همت سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری در تیراژ 2000 جلد منتشر و روانه بازار نشرشد. مهندس شهید علی مهدی معقولی متولد 1338 منطقه انزلی محله لنگرود است و در رشته مهندسی راه و ساختمان از دانشکده علم و صنعت فارغ التحصیل می شود و پس از اتمام دوره سربازی به شهرستان نوشهر مهاجرت می کند و راهپیمایی های ضد رژیم پهلوی را به همراه همفکرانش سازماندهی می کند و پس از به بار نشستن انقلاب اسلامی برای رفع محرومیت در مناطق محروم نوشهر و چالوس به ویژه کجور تلاش فراوانی می کند و با همین نگاه جهاد سازندگی را در این شهرستان بنیانگذاری می کند و پس از مدتی به عنوان معاون طرح و عمران فرمانداری نوشهر منصوب می شود.



با شروع جنگ تحمیلی به عنوان مسئول مهندسی رزم لشگر 25 کربلا بارها به جبهه اعزام می شود و نقش ویژه ای در عملیات های والفجر مقدماتی و 4 ایفا می کند و با پیوستن به نیروهای قرارگاه خاتم الانبیاء در طراحی پل های شناور عملیات خیبر و احداث خاکریز فعالیت می کند و در 12 اسفند 1362 به درجه رفیع شهادت نائل می آید اما پیکر مطهرش برای همیشه در سرزمین طلائیه به یادگار می ماند.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان