آیت الله سیستانی حکم جهاد دادند

۱۳۹۳/۰۳/۲۳ ۲۱:۰۲ چاپ کد خبر: 5380
نماینده آیت الله سیستانی در کربلا علیه داعش و برای دفاع از سرزمین، ناموس و مقدسات اسلامی حکم جهاد اعلام کرد.

به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از پایگاه المسله، عبدالمهدی الکربلایی نماینده آیت الله سیستانی در کربلا گفت: عراق و مردم آن در معرض چالش و خطر بزرگی قرار گرفته اند و تروریست ها فقط به دنبال سیطره  بر نینوا و صلاح الدین نیستند بلکه آنها به صراحت اعلام کرده اند که همه استان ها به ویژه بغداد و کربلا را نیز هدف قرار خواهند داد.وظیفه مقابله با آنها بر عهده همگان است و به طایفه خاصی تعلق ندارد.

وی افزود: چالش به هر اندازه که بزرگ هم باشد ملت عراق که همواره در شرایط سخت خود را نشان داده است بر آن غلبه خواهد کرد و مسئولیت در حال حاضر حفظ کشور و مقدسات از خطرات است و شهروندان نباید در این شرایط احساس ترس و سرخوردگی پیدا کنند بلکه باید آماده جانفشانی در راه کشور و مقدسات باشند.

الکربلایی تاکید کرد: رهبران سیاسی امروز در برابر مسئولیت تاریخی و شرعی قرار دارند و باید اختلافات و خودزنی را رها کنند و به یکسان سازی مواضع روی آورند.

وی خطاب به ارتش و نیروهای مسلح افزود: ای نیروهای مسلح شما مسئولیت تاریخی و مشروع دارید و باید از مقدسات و عراق حمایت و شر را از این کشور دفع کنید.مرجعیت حامی نیروهای مسلح است و خواستار ثبات و شجاعت است و هرکه از شما کشته شود به خواست خداوند شهید است.

نماینده آیت الله سیستانی در کربلا اعلام کرد: با توجه به خطری که عراق را تهدید می کند در حال حاضر دفاع از سرزمین، ناموس و مقدسات "واجب کفایی" است

الکربلایی تاکید کرد: همه شهروندانی که توانایی حمل سلاح برای دفاع از کشور، ملت و مقدسات را دارند باید سلاح در دست گیرند و داوطلب حضور در نیروهای امنیتی برای هدف مقدس شوند.بسیاری از افسران آزمایش خوبی را در دفاع و پایداری و جانفشانی دادند و باید مورد تکریم قرار گیرند و تشویق شوند تا انگیزه ای برای آنها و دیگران برای عمل به وظیفه ملی که بر دوش دارند به وجود آید.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان