به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر،  سید رضا جوادپور، فرماندار لنگرود در یادواره دکتر رحمدل با محوریت شعر و دفاع مقدس که در دانشکده پرستاری و مامایی لنگرود برگزار شد، گفت: برگزاری یادواره شعر و دفاع مقدس در لنگرود افتخاری است برای شهرستان و شاعران این شهرستان که در حوزه دفاع مقدس فعالیت های چشمگیری داشتند.



 



وی با بیان اینکه شهرستان لنگرود به عنوان پایگاه فرهنگ، هنر و شعر در استان مشهور است، افزود: بر اساس سابقه تاریخی شهرستان بود که این یادواره در لنگرود برگزار شد.



 



فرماندار لنگرود ادامه داد: اولین همایش شعر و دفاع مقدس استان در سال 1361 به همت و دبیری  استاد رحمدل در سالن طالقانی لنگرود برگزار شده بود که چهره های ماندگاری همچون سلمان هراتی، قیصر امین پور و غیره حضور داشتند.



 



جوادپور ادامه داد: در دیدار سالانه شعرا با مقام معظم رهبری نیز بسیاری از شعرای شهرستان حضور دارند و لنگرود به داشتن شعرایی همانند شمس لنگرودی، سلمان هراتی، اسماعیل یکتایی، نوربخش، محسن حسن زاده، کریم رجب زاده و غلامرضا رحمدل و دیگر شعرا می بالد.



 



وی با بیان اینکه موفقیت ممتاز ایران اسلامی در منطقه به برکت خون شهیدان است، اذعان کرد: عدم وابستگی اقتصادی، فرهنگی و تاکید به استقلال همه جانبه به برکت خون شهداست که ما باید در مسیر حفظ ارزش های انقلابی و پاسداشت خون شهیدان کوشا باشیم و به دنیا با صراحت اعلام کنیم که زیر بار سلطه نخواهیم رفت و این از افتخارات منحصر به فرد انقلاب اسلامی است.



 



فرماندار لنگرود در پایان تصریح کرد: شهرستان لنگرود دارای 635 شهید سرافراز، هزار و 879 جانباز و دو هزار و 514 جمعیت ایثارگران در دوران دفاع مقدس و تثبیت نظام است.



 



گفتنی است، در یادواره شاعر معاصر دکتر رحمدل از شاعران انقلاب و دفاع مقدس ، خانواده دکتر رحمدل، سلمان هراتی، محمد عباسی کهن و رسول اهنی و ... تجلیل شدند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان