به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم چهارشنبه شب در همایش بزرگ حامیان حجت الاسلام سید علی طاهری که در مسجدالرضای آذربایجانی های مقیم شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: رئیس جمهور و دولتمردان باید تاب شنیدن انتقاد نمایندگان مجلس را داشته باشند در این صورت کشور در مسیر درست حرکت می کند و خطاهای دولتمردان قابلیت اصلاح دارد.

وی تصریح کرد: مجلس بله قربان گو به مملکت آسیب می زند و مردم در فشار قرار می گیرند، مجلسی به درد می خورد که نمایندگان آن کارشناس باشند در حوزه های قانونگذاری و نظارت بر دولت توانمند باشند و بتوانند به صورت جمعی به دولت کمک کنند در عین حال دولت بداند با یک مجلس قوی و ناظر روبه رو است، این اعتقاد که هر دولتی روی کار می آید باید یک مجلس همراه با دولت شکل بگیرد اشتباه محض است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم به اشاره به اینکه امانت باید به اهل آن واگذار شود، گفت: امانت ها سطوح مختلفی دارند مهم نیست که امانت کوچک باشد یا بزرگ، گرانبها باشد یا کم بها مهم این است که عنوان امانت را دارد گاهی امانت ها فردی است و گاهی امانت ها اجتماعی و سیاسی هستند، قدرت و حکومت امانت بزرگ الهی است این امانت باید به اهل آن واگذار شود.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه قدرت باید به انسان های امین سپرده شود، ابراز کرد: مجلس جایگاه بالایی دارد، مجلس در راس امور است در نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه مجلس بعد از جایگاه مقام معظم رهبری در بالاترین رتبه قرار دارد، رئیس جمهور در جایگاهی نیست که مجلس را منحل کند اما در صورتی که عدم کفایت رئیس جمهور برای مجلس احراز شد مجلس می تواند رئیس جمهور را از قدرت برکنار کند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور منتخب مستقیم مردم است، گفت: طبق قانون اساسی قدرت و جایگاه برتر به مجلس داده شده است، مجلس باید مقتدر باشد بنده نمی گویم مجلس، بدون منطق، مقابل دولت بایستد مجلس باید به دولت کمک کند اما چاکر و بله قربان گوی دولت نباشد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به اینکه مجلس باید از موضع قدرت به عنوان نماینده ملت بتواند قدرت دولت را تحت کنترل و نظارت قرار داده و یا مهار کند، افزود: دولت از نظر قدرت و امکانات در جایگاه برتر قرار دارد، برای اینکه این قدرت در جایی مهار شود نیاز به وجود نمایندگانی شجاع، توانا، باتجربه و قوی است نمایندگانی که دستشان نلرزد، زبانشان نلغزد و از حقوق ملت دفاع کند.

مصباحی مقدم بیان کرد: مردم باید هم رئیس جمهور را تعیین کنند و هم نمایندگان مجلس را، رئیس جمهور را برای امور اجرایی کشور و نمایندگان را برای قانونگذاری و نظارت بر قدرت دولت انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس نباید دولت فرموده باشد، ابراز کرد: مجلس نباید در خدمت اراده دولت قرار بگیرد مجلسی که در خدمت اراده دولت باشد یک مجلس منفعل و ضعیف خواهد بود که به درد نظام و کشور نمی خورد.

وی گفت: بنی صدر هم در دورانی که رئیس جمهور شد خواسته اش از مردم این بود مجلسی راه بیندازد که رئیس جمهورمحور باشد، چنین مجلسی را باید گل گرفت درست است که مجلس باید به دولت کمک کند بی دلیل چوب لای چرخ دولت نگذارد اما نباید تابع محض دولت باشد.

مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه مجلس نباید ملاحظه سازی سیاسی کند، ابراز کرد: ترکیب مجلس شورای اسلامی دهم حکایت از غلبه هواداران دولت و اصلاح طلبان نیست بلکه اکثریت در کل کشور به صورت نسبی با اصولگرایان است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان