به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سردار ابوالفضل مسجدی، مسئول روایت گری و یادمان های کل سپاه و بسیج در حاشیه جلسه هم اندیشی مسئولین مراکز حفظ آثار سراسر کشور(سپاه پاسداران) که در راستای کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان در مجتمع آموزشی و رفاهی سردار جنگل چمخاله برگزار شد، گفت: حرکت های خودجوش مردم در بازدید از مناطق عملیاتی در قالب کاروان های راهیان نور شکل گرفت و در این بین احساس شد که تعدادی از افرادی که در زمان دوران دفاع مقدس حضور داشتند به عنوان راوی فرستاده شود تا قصه جنگ و دوران دفاع مقدس را برای زائران نقل کند.



 



وی با بیان اینکه دوره های آموزشی برای راویان در جهت حفظ وحدت رویه و جلوگیری از تحریف ها و روایت های خودسرانه برگزار می شود، افزود: در ابتدا این آموزش ها به طور متمرکز در تهران برگزار شد اما استقبال مردم از مناطق عملیاتی  و نیاز به راویان بیشتر موجب شد که در استان ها نیز راویان به طور غیرمتمرکز آموزش ببینند.



 



سردار مسجدی از فعالیت 20 هزار راوی آموزش دیده و 580 استاد راوی(راویان ویژه) در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: 55 درصد از این راویان از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و 45 درصد نیز راویان جوان هستند.



 



مسئول روایت گری و یادمان های کل سپاه و بسیج با اشاره به نیاز استان ها به استاد و هزینه های اعزام اساتید از تهران، افزود: پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و فرماندهان گردان به بالا از هر استانی در بالاترین مرکز علمی سپاه(دافوس) در تهران آموزش یک هفته ای دیدند و به عنوان اساتید مشغول تدریس در مراکز اموزشی استان ها هستند.



 



سردار مسجدی با اشاره به  استقبال بسیار زیاد جوانان در بحث روایت گری، تصریح کرد:  کمبود مکان های آموزشی و اعتبارات موجب شده که برای هر استانی سهمیه ای در پذیرش راویان مشخص شود که سال گذشته 4 هزار و 200 نفر آموزش دیدند که سهمیه گیلان در این بین تقریبا 120 نفر بوده است.



 



وی با تاکید بر اینکه وحدت رویه باید بین راویان حاکم باشد، اذعان کرد: در جهت ارتقا سطح علمی و آموزشی راویان، 10جلد کتاب مربوط به عملیات جنوب کشور، سه جلد استان ایلام، سه جلد استان کرمانشاه، شش جلد غرب و شمال غرب و یک جلد نیز مربوط به عملیات دریایی در اختیار راویان قرار گرفته است.



 



مسئول روایت گری و یادمان های کل سپاه و بسیج با بیان اینکه راویان در مناسبت های مختلف در طول سال روایت گری می کنند،  خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار راویان در مراسم اعتکاف همراه معتکفین بودند و سعی کردند فضای معنوی موجود در این مکان مقدس را تبدیل به حالت حماسی و دفاع مقدس کنند.



 



سردار مسجدی با اشاره به اینکه راویان معلم و راویان دانشجویی هم در بحث روایت گری فعالیت می کنند، اذعان کرد: 12 هزار راوی نیز در راهیان نور دانش آموزی( از 12 مهر شروع می شود) به کار گرفته می شود که تقریبا سه روز همراه کاروان ها هستند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان