به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، قربان حق بین، مسئول انجمن راویان دفاع مقدس لنگرود، عاشقانه و با خلوص نیت کار کردن را از مهم ترین ویژگی یک راوی دانست و گفت: پیام رسان شهدا بودن و کار زینبی کردن رسالت اصلی راویان است.



 



وی با بیان اینکه انجمن راویان دفاع مقدس در شهرستان ماهانه چهار نشست برگزار می کند، افزود: دیدار با خانواده شهدا، بحث روایت گری«تدریس»، خاطره گویی و نشست تخصصی با راویان فعال از جمله این نشست هاست.



 



حق بین از فعالیت 89 راوی در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: 50 راوی آموزش دیده و 35 راوی فعال در شهرستان مشغول روایت گری در کلیه مناسبت ها هستند.



 



مسئول انجمن راویان دفاع مقدس لنگرود ادامه داد: سه استاد راوی به نام های حسن رهبر، علی باقریان و قربان حق بین، مسئول انجمن در شهرستان فعال هستند.



 



 حق بین تاکید کرد: کلیه جوانان علاقمند لنگرودی در بحث سیره و روایتگری می توانند به دفتر انجمن روایت گری شهرستان به آدرس، سبزه میدان، ساختمان آموزش و پرورش مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه  هر ساله  دوره آموزشی راویان جدید در شهریور برگزار می شود، اذعان کرد: دوره مقدماتی در استان و دوره تکمیلی و درجه یک ( استاد روایتگری) کشوری است.



 



مقام معظم رهبری بار ها در فرمایشاتشان بر ترویج فرهنگ شهادت در جامعه تاکید کرده و فرمودند زنده نگه داشتن خون شهدا کمتر از خود شهادت نیست. ایشان در جمع مسوولان راهیان نور تاکید کردند که نگذارید این فرهنگ از بین برود.



 



ترویج فرهنگ دفاع مقدس بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است و باید با بهره گیری از رزمندگان و بازگویی خاطرات و وقایع جنگ تحمیلی به آموزش نیروهای جوان در حوزه روایتگری پرداخت تا بتوانیم این فرهنگ را به نسل های بعد منتقل کنیم.



پایان پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان