فعالیت 700 راوی آموزش دیده در گیلان

۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۱۳:۵۳ چاپ کد خبر: 54473
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حسن حسن نیا، مسئول انجمن راویان سپاه قدس گیلان در خصوص نقش راویان دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گفتگو با شبستان گفت: مهم ترین نقش راویان نشر ارزش های دفاع مقدس است و کسانی که به طور مستقیم در دفاع مقدس بودند به بازخوانی وقایع آن دوران می پردازند می توانند با روایتگری های درست نیروهای جدیدی را پرورش دهند.



 



وی با تاکید براینکه راویان در طول سال در یادواره ها، مساجد، مدارس، حوزه و دانشگاه به نشر ارزش های دفاع مقدس می پردازند، تصریح کرد: تبیین واقعیات دوران دفاع مقدس، جلوگیری از تحریف ها و پراکنده گویی از رسالت های راویان است.



 



حسن نیا با بیان اینکه در 18 نواحی استان دفتر انجمن روایت گری مشغول به فعالیت است، افزود: 700 راوی آموزش دیده در استان فعالیت می کنند که از این تعداد 400 نفر مرد  و 300 نفر خانم هستند.



 



مسئول انجمن راویان سپاه قدس گیلان ادامه داد: دوره های آموزشی مقدماتی، عمومی و تخصصی در استان های گیلان، مشهد و تهران برگزار شده و هر ساله نیز دوره های مقدماتی و تکمیلی در داخل استان برگزار می شود.



 



وی از فعالیت 40 استاد راوی ویژه  و 250 راوی درجه یک(کسانی که از نزدیک جنگ را لمس کردند) در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: استاد راویان ویژه راویانی هستند که  که جنگ را دیده و از فرماندهان گروهان به بالا بوده و در تهران به طور ویژه آموزش می بینند.



 



حسن نیا  همچنین از رتبه اول کشوری گیلان در بخش روایت گری در سال گذشته خبر داد.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان