به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، جدیدترین خبرها از حومه جنوبی استان حلب حاکیست که تعداد زیادی از نیروهای مقاومت از جمله فاطمیون، رزمندگان مقاومت لبنان و عراق و نیروهای مدافع حرم در حومه شهرک حمیره واقع در جنوب شرق خان طومان مستقر شده اند.

یک منبع میدانی در حلب ضمن بیان اینکه «این نیروها برای عملیات بازپس گیری شهرک خان طومان آماده هستند» به «بین الملل فارس» گفت که به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی عملیات آزادسازی هنوز آغاز نشده است.

این منبع ضمن پیچیده و دشوار توصیف کردن وضعیت میدانی، گفت: در مقابل، تروریست ها نیز با بیش از 8 هزار نیرو در منطقه مستقر شده اند و از طریق مرز ترکیه و استان ادلب تجهیزات پیشرفته در اختیارشان قرار می گیرد.

این منبع همه حامیان جبهه مقاومت را به حفظ آرامش دعوت کرد و گفت: دشمنان محور مقاومت در تلاش هستند با جنگ رسانه ای به اهداف خود برسند و همه باید در شرایط فعلی هوشیار باشند.

به گفته این منبع میدانی، «نیروهای مقاومت، برای بازپسگیری شهرک خان طومان و آزادسازی مناطق دیگر در حومه جنوب استان حلب عزم خود را جزم کرده اند».

 

%image_alt%

 

این منبع میدانی افزود: نیروهای سوری از عصر امروز عملیاتی را برای پاکسازی شهرک «معراته» منطقه «ابوریل» و ارتفاع «المسطاوی» آغاز کرده اند.

وی با بیان این که جنگنده های روسی و سوری به شدت مواضع تروریست ها را در شهرک «معراته» منطقه «ابوریل» و ارتفاع «المسطاوی» هدف قرار می دهند، گفت: ساعتی قبل تروریست ها مجبور شده اند مناطق ذکر شده را تخلیه و فرار کنند.

این منبع میدانی تصریح کرد: درگیری ها در حومه این مناطق همچنان ادامه دارد و نیروهای مقاومت در تلاش هستند مواضع خود در این مناطق تثبیت کنند.

منبع میدانی افزود: قبل از عقب نشینی عناصر تروریستی احرارالشام در منطقه ابوریل، نیروهای ویژه ایرانی و حزب الله دهها تن از تروریست ها را در کمینی شکار کردند و بیش از 30 تن از آنان را کشته یا زخمی کردند. وی گفت: تروریست ها با ترک اجساد نیروهای خود به سرعت از منطقه متواری شدند.

به گزارش فارس، بمباران مواضع تروریست ها توسط جنگنده ها روسی به شدت در شهرک های «خان طومان، الزربة و العیس» ادامه دارد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان