به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در کارگروه گردشگری با محوریت جشنواره بهارنارنج که در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود برگزار شد، گفت: جامعه نیازمند نشاط اجتماعی است  و این نشاط در قالب جشنواره های مختلف به جامعه منتقل می شود.



 



وی با اشاره به اینکه سنن و آداب ورسوم باید در جشنواره ها احیا شود، تصریح کرد: هرساله جشنواره های مختلف در شهرستان ها با ایجاد فضای همکاری چندوجهی بین دستگاه ها برگزار و تمام تلاش نیز در جهت ایجاد نشاط اجتماعی و احیا و ماندگاری میراث معنوی به واسطه برگزاری جشنواره هاست.



 



رضا علیزاده از برگزاری چهارمین دوره جشنواره بهارنارنج در لنگرود خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشنواره باید متناسب با شأن مردم شرق گیلان به خصوص لنگرود برگزار شود.



 



مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به برپایی غرفه های صنایع دستی، هدایت تورهای گردشگری و اطلاع رسانی در خصوص جشنواره، افزود:ما باید مراقب باشیم جوانان ما متوجه تمام ابعاد قصه شوند و هر نوع رفتاری در قالب برنامه فرهنگی باید سنخیت موضوع را داشته باشد.



 



علیزاده در بخش دیگری از سخنانش در خصوص آزادسازی پل خشتی لنگرود اشاره و اذعان کرد: اعتبار برای آزادسازی پل خشتی لنگرود با تمرکز بهتر و کار کارشناسی دقیق باید انجام شود و این گروه در کنار شهرداری و واحد حقوقی بحث آزادسازی پل خشتی را انجام می دهد تا با سرعت بیشتری این موضوع تعیین تکلیف شود.



 



وی ادامه داد: با ایجاد فرصت سازی های نظیر این موضوع باید فضای کاربری شهر را به بحث گردشگری تاریخی سوق دهیم و این موضوع، بازآفرینی نقاط پایلوت شهرستان لنگرود است.



 



مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به وجود مناطق گردشگری همانند لیلاکوه، پرشکوه، چمخاله در لنگرود، افزود: بافت مرکزی لنگرود ظرفیت تبدیل شدن به گردشگری تاریخی و فرهنگی را دارد.



 



علیزاده خاطرنشان کرد:  305 میلیون تومان اعتبار برای طرح دریا در چاف و چمخاله نیز در نظر گرفته شده است.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان