رئیس اداره شیلات شهرستان لنگرود گفت : سومین و چهارمین دوره کلاس آموزشی یک روزه تحت عنوان شیوه های افزایش در آمد جنبی در تعاونیها و دوره شیوه های افزایش ذخایر دریای خزر از طریق تکثیر طبیعی و مصنوعی در لنگرود برگزار شد

به گزارش لنگرنیوز ابوالقاسم حسن دوست در گفت و گور با خبرنگار لنگرنیوز ، از برگزاری سومین و چهارمین دوره کلاس آموزشی یک روزه تحت عنوان شیوه های افزایش در آمد جنبی در تعاونیها و دوره شیوه های افزایش ذخایر دریای خزر از طریق تکثیر طبیعی و مصنوعی خبر داد.

 

رئیس اداره شیلات شهرستان لنگرود گفت : این دروره آموزشی با حضور بیش از 25 نفر فراگیر توسط اداره شیلات شهرستان لنگرود در روز 3بهمن ماه 1392 در محل کمپ صیدگاه پره چاف به اجرا گذاشته شد.

 

وی افزود : دوره فوق با مشارکت کلیه اعضای فعال هر سه شرکت تعاونی( پره شهید رجایی، پره چاف گیلان و پره ماهیگیران اسلامی چاف) در محل کمپ صیدگاه پره چاف گیلان واقع در شهر چاف و چمخاله با حضور رئیس اداره شهرستان لنگرود به عنوان مدرس دوره برگزار گردید.

 


حسن دوست هدف از برگزاری دوره اول این کلاس های آموزش را آشنایی فراگیران با روشهای افزایش در آمد تعاونیها از طریق ایجاد محیط گردشگری ، عرضه ماهی بطور مستقیم در بازار، تاسیس شرکت تعاونی عرضه محصولات، و مشارکت در کارهای تولیدی،و کاهش هزینه های تعاونی از طریق مدیریت نیروی انسانی و بیمه صیادان در مقابل حوادث غیر مترقبه اعلام کرد.

 


رئیس اداره شیلات شهرستان لنگرود افزود : هدف از برگزاری دوره دوم آشنایی فراگیران با ماهیانی که به رودخانه جهت تولید مثل مهاجرت می نمایند و زمان و شرایط لازم مهاجرت به رودخانه و علل تکثیر مصنوعی ماهیان و همچنین نحوه مشارکت صیادان در بازسازی ذخایر دریای خزر بوده است.

 


وی گفت : فراگیران ضمن استقبال و تشکر از برگزاری چنین دوره هایی، خواستار برنامه ریزی و اقدام مسئولین بازسازی ذخایر استانی از انتخاب مولدین ماهی سفید از رودخانه شلمان رود و رهاکرد بچه ماهیان تولید شده در این رودخانه بمنظور افزایش بازگشت شیلاتی در محدوده رودخانه فوق و صیدگاه های چاف و چمخاله در آینده شده و خواستار پیگیری رئیس اداره شیلات شهرستان لنگرود در این خصوص بوده اند.

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان