خبر: 55140 / تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت : ۱۳:۳۴:۲۷
يك پيشنهاد ساده

متولیان جشنواره بهارنارنج لنگرود از تجربیات پایه گذاران این جشنواره استفاده کنند

نکته قابل‌تأمل عدم توجه به استفاده از افراد و تجربیات گذشته توسط متصدیان چهارمین جشنواره بهارنارنج در لنگرود است و از افرادی که در برگزاری این جشنواره پیش‌قدم و بنیان‌گذار آن بودند احوالی گرفته نشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی لنگرخبر، در هفته‌های گذشته تاکنون شاهد گفت‌وشنودهای مردم و برگزاری جلسات پی در پی مسئولین در خصوص برگزاری جشنواره بهارنارنج است که ۲۴ اردیبهشت در پارک فجر شهرستان لنگرود برگزار می‌شود.

لازم دانستیم مروری به گذشته کنیم تا یادی هم از پایه‌گذاران اولیه این جشنواره در استان گیلان نیز شده باشد.

اولین جشنواره بهارنارنج در اوایل اردیبهشت ۱۳۹۲ در کارخانه چای شهدای کومله برگزار شد که این جشنواره برای اولین بار در استان گیلان توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لنگرود با همکاری فرمانداری لنگرود و شهرداری کومله و حمایت کارخانه چای شهدای کومله انجام شد.

محمد امام دوست و خانم آشفته پور سرپرست و کارمند وقت میراث فرهنگی لنگرود بودند که از پایه‌گذاران و پیگیران آن روز برای برگزاری این جشنواره بودند که به گواهی برخی، جشنواره در دوره اول و دوم که در کومله برگزار شد از انسجام بهتری نسبت به سال گذشته انجام شده بود.

نکته قابل‌تأمل عدم توجه به استفاده از افراد و تجربیات گذشته توسط متصدیان چهارمین جشنواره بهارنارنج در لنگرود است و از افرادی که در برگزاری این جشنواره پیش‌قدم و بنیان‌گذار آن بودند احوالی گرفته نشد.

شنیده‌شده که حتی تماسی هم با برگزارکنندگان اولین جشنواره جهت استفاده از نظریات و تجربیات و حتی دعوت برای این جشنواره انجام نشده است.

لازمه پیشرفت در هر چیزی استفاده از افراد باسابقه و تجربه گذشته می‌باشد که این امر توسط برگزارکنندگان چهارمین دوره جشنواره بهارنارنج مغفول مانده است.

نکته : لازم به ذکر است سرپرست و کارمند میراث فرهنگی لنگرود که ذکرنام شد در حال حاضر در مرکز استان مشغول هستند.

تصاویر زیر مربوط به جشنواره بهارنارنج در کارخانه چای کومله است.

کلیدواژه


نظرات | ۲۵ نظر

سامان
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۵ در ۱۳:۴۳

خب که چى
اون موقع کارمند بودن که بودن

جاى این میرفتن مناطق قدیمى رو سر و سامون میدادن

زنگ نزدن که نزدن
خیلى با عرضه بودن این همایش رو نمی بردن کومله
روستاى آقاى نماینده

رضا
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۵ در ۲۱:۴۶

امید است که مسئولین در کناربرگزاری جشنواره نسبت به تغییرکاربری باغات مرکبات هم حرکتی کنند چون ممکنه چند سال دیگه ما در لنگرود به جای جشن بهار نارنج..جشن قلیان رو بگیریم!!

محسن
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۵ در ۱۷:۲۱

خطاب به سامان
اولا که جشنواره بهارنارنج رو ابتدا همین کومله ای های باغیرت ابداع کردند و حالا که رونق پیدا کرده لنگرودی ها این جشنواره رو دزدیند و به نام خودشون دارن ثبت میکنن
دوما با این حال همه مردم اذعان میکنند که جشنواره پارک لنگرود خیلی بی ریخت تر و بی حال تر از جشنواره بهارنارنج کارخونه کومله است
سوما در اکثر دوره ها نماینده شهر کومله ای است و حتی رقیب دو دوره اش یعنی پورعباس نیز سی ساله که ساکن کومله است ! !
چهارما اکثر بزرگان سیاسی و سپاهی و . . لنگرود و استان گیلان همه کومله ای هستند
پنجما به کوری چشم دشمنان و حسودان پرچم کومله ای ها همیشه بالاست

    امیر
    اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۵ در ۲۱:۳۳

    ششما … کردی اومدی تو سایت لنگرودی ها نظر میدی

      جعفر
      اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۵ در ۱۳:۵۰

      اونی که میگه چرا اومدین تو سایت لنگرودیها بدونه ما برای حفظ وحدت و انسجام از طرح این مسایل پرهیز میکنیم و اگر اراده کنیم سایت کومله نیوز را دایر میکنیم که در سطح گیلان و کشور خوش بدرخشد . فعلا به لنگرنیوز افتخار میدهیم که خواننده مطالبش هستیم اما اگر مایل باشید ….

    سامان
    اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۵ در ۱۰:۱۹

    کومله ایه چی؟
    با غیرت؟؟؟

    زیاد به اسم خودتون تموم نکنید

    هزار سال هم بگذره شما یه روستا هستید که به لطف آقای نماینده مازندرانی فقط اسم شهر بهتون اضافه شده

    وگرنه چیزی تغییر نکرده

    وقتی چیزی به نام شهرنشینی معنا نمیده پس
    هیس

      محسن
      اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۵ در ۱۷:۰۷

      در جواب بی ادبی های انکه خود را سامان ! نام نهاده است:
      ادب مرد به از دولت اوست ای مدعی شهرنشینی و مدنیت!
      ای کاش از شهرنشینیٰ اندکی فرهنگ و تمدن و ادب هم یاد می بردید.
      اگر شهرنشینی شما اینگونه است آری ما روستائی هستیم و به روستا بودن مان افتخار میکنیم که در آن ادب و فرهنگ را از بنیان به ما آموخته اند.
      هرچند از سال ۱۳۴۰ کومله تبدیل به شهر شده است ولی اگر شهری بودن اینگونه است ما از خیرش گذشتیم

      کومله افتخار دارد شهر بزرگانی چون شهید حسین املاکی (یکی از روستاهای کومله) است. شهر شهید وحید رزاقی ٰ شهر شهید فرهاد لاهوتی ٰ شهر شهید علی نجفی و … از همه مهم تر شهر شهید سیف الله عبدالکریمی (نماینده دور اول و جزو ۷۲ تن یاران شهید بهشتی) و …

      به همین دلایل است که همه سرداران جنگ و نمایندگان لنگرود اهل خود لنگرود نبوده اند بلکه اهل کومله بودند. آری بچه جون! اگه نمی دونی برو از بزرگترات بپرس تا بهت یاد بدن

        فرید
        اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۵ در ۱۶:۰۴

        به دنبال قدرت وسیاست نبودن دلیل ضعف نیست استاد.شهدی لنگرودی/شمس لنگرودی/استادجعفری لنگرودی/فرهاد هادی ومهدی غبرایی و…بسیاری دیگرازهمین شهری برخاسته اندکه شمابدون آن دریک بن بست قراردارید.شهری به نام لنگرود.

          محسن
          اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۵ در ۰۱:۵۵

          هزاران چهره و شخصیت در لنگرود برابر با یک تار موی مبارک شهید حسین املاکی نمی رسند . چه برسد که برخی از اینهایی را که افتخار لنگرود دانستید اپوزیسیون هستند و مخالف انقلاب !!

        سامان
        اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۵ در ۰۹:۵۹

        قرار نیست که هروقت کم بیارید از مال شهدا بالا برید

        زیادی خودتون رو دسته بالا نگیرید

        همونطور که دورافتاده ترین روستای گیلان شهید داره
        کومله هم داره
        وظیفه همه بود که برن واسه دفاع

        فخرفروشی نداره این کار عموجون

رضا
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۵ در ۲۲:۴۳

دلیل عقب افتادگی گیلان ولنگرود در هر زمینه ای همین اختلافات بی ریشه است!شرق گیلان!غرب گیلان! رشتی ! …عزیزان ما همه باهم براریم

شهروند لنگرودی الاصل
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۵ در ۱۸:۳۳

این را باید قبول کنیم لنگرود در پرورش نیروهای نخبه و بزرگان شهر ناموفق بوده است.
به عنوان مثال نمایندگان لنگرود را بررسی کنیم .
خوش نام ترین نمایندگان لنگرود شهید عبدالکریمی اهل کومله بوده و شهید دهگان هم اهل گل سفید. باقی نمایندگان هم لنگرودی نبوده اند …
دو نماینده اهل خود لنگرود بوده اند که یکی اعدام شد (خ…ی) و دیگری هم جزو … مجلس ششم (اخ..ن).

بنابراین بهتر است ضعفهای خود را قبول کنیم .

کار به جایی رسیده شهرداری را که کومله ای ها از شهردای عزل کردند (ر.. پورمح..ی) لنگرودی ها آوردند و شهردار خود کردند!!!
الان هم شده رییس یکی از ادارات لنگرود ( هل.. اح..)

    شهروندکومله ایلاصل
    اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۵ در ۱۶:۱۳

    این همه عقده گشایی وبرتری جویی خیالی ؛بیشتربه جوک شبیه است.بهتراست کمی به تاریخ وحتی جغرافیای محل زندگی ات نگاه کنی.ولااقل به این سوال جواب دهی که لنگرودبااین همه بدی چرامیزبان این همه کومله ای است؟رابطه کوله بالنگروددرست شبیه رابطه چمخاله بالنگروداست.هرچقدرهم بخواهید واقعیت راتغییرهیدنتیجه ای نمی گیرید…دوست خوب کومله ای!

      مریم
      اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۵ در ۱۲:۴۷

      درست تر این است که رابطه لنگرود با کومله مشابه رابطه چمخاله با لنگرود است.
      یعنی همانطور که چمخاله تحت تاثیر لنگرود است ، لنگرود نیز تحت تاثیر کومله است و سرنوشت لنگرود وابسته به کومله است.

      چمخاله دو سال است شهرداری آورده اما کومله بیش از نیم قرن است که شهرداری دارد اما متاسفانه هیچ پیشرفتی نکرده بدلیل داشتن مدیران و شهرداران نالایق و شورای شهر بی شخصیتی چون علی ح نژاد که البته الان در بین مردم کومله به شدت منفور هستند و همه از آنها متنفرند چون در طول مدیریت شان کومله را چهل سال به عقب بردند .

        سارا
        اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۵ در ۱۳:۵۹

        علی ح نژاد !!

        این رو خیلی خوب اومدی .
        واقعا همین طوره .

        مرتیکه دکترای تربیت بدنی دانشگاه آزاد قبول شده به همه گفته واسش پرده تبریک در سطح شهر کومله بزنن!!

        آخه دکترای دانشگاه آزاد قبول شدن هم افتخار محسوب میشه ؟؟!!

        آدم هم اینقدر بی جنبه ندیده بودیم

        یعنی آبروی هرچی کومله و کومله ای رو برده با این کاراش که نشانه حقارتش هست.

        بعد همین شخص چند سال عضو شورای شهر کومله بوده

        واقعا برا کومله متاسفم با وجود این نوع افراد!

        کومله ای که این همه جوانان تحصیلکرده و باسواد و باشخصیت و در عین حال متواضع دارد اونوقت بعضیها مثل ع ح نژاد باعث خجالت و آبروریزی شهر کومله هستن.

        من خودم کومله ای هستم و ساکن خارج استان و تعصب دارم به کومله

        اونایی که افتخارات کومله رو گفتن بهتره ایرادات کومله رو هم بگن تا همه بفهمن چرا کومله ای که پنجاه و پنج ساله شهر شده هیچ پیشرفتی نکرده و هنوز شبیه روستاهاس!!

          صادق
          اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۵ در ۱۹:۰۴

          هر که بد کند به خود کند
          این شخص به مردم بد کرد و مردم هم او را منفور و مطرود کرده اند
          علی ح نژاد رو میگم

    سامان
    اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۵ در ۱۰:۰۱

    دقیقا مشکل اینجاست که کومله ای ها در راس امور دخالت کردند
    وگرنه بدون اونا تا الان پیشرفته ترین شهر استان بودیم

      سارا
      اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۵ در ۱۴:۱۳

      شما اگه خودتون عرضه داشتین در برابر نماینده فعلی که کومله ای هست یک شخص از خود شهر لنگرود کاندیدا میکردید نه اینکه برید پورعباس که همه اونو کومله ای میشنلسن و داماد کومله ای هاست را بزرگ کنید.

      ضمنا یادتون نره نماینده های لنگرودی الاصل یا اعدام شدند یا م… مجلس ششمی!

      شهردارهای لنگرودی الاصلی نیز یا … و … باز بودند مثل پور قر… یا معتاد مثل گل… !!!

      پس ادعای زیادی ممنوع!!!

رضا.
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۵ در ۲۳:۵۳

دوستان لنگرودی وکومله جهت اطلاع خیلی ازدوستان وهمشهریان ما در خارج از استان وحتی خارج از کشور که دلشان برای سرزمین مادریشان می تپد اخبار لنگر نیوزرو رصد میکنند وبرخی از سایتها هم اخبارروازاینجا استباط میکنند خواهشا به حرمت اعیاد شعبانیه رعایت کنید.ممنون

    عبدالله
    اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۵ در ۲۲:۴۸

    سلام . البته نویسنده محترم شکواییه یک پیشنهاد ساده .برادر من .میگویند : دزد که به دزد بزند شاه دزد است .پیشنهاد بر پایی جشنواره بهار نارنج طی یک نامه به شورای کمی محترم شهر کومله پیشنهاد بنده بود که مدارک آن نامه نزد اینجانب موجود است .همان طور که شما آنرا از بنده دزدیدید چه اشکالی دارد دیگران آنرا از شما بدزدند .

علی
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۵ در ۱۴:۳۷

اوه مای گاد ! چه خبره اینجا؟!!

عبدالله
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۵ در ۲۲:۳۱

سلام .با عرض ادب .همه این دعوا ها شبیه دعوای کفار مکه بر سر افتخار برتعداد بیشتر افرادقبیله خود است که نهایتا به سراغ تعداد مردگان قبیله خود رفته وبه آن بالیدند . خداوند در مذمت این کار آیاتی نازل فر مود .

سارا
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۵ در ۱۶:۵۹

علی ح نژاد !!
این رو خیلی خوب اومدی .
واقعا همین طوره .
مرتیکه دکترای تربیت بدنی دانشگاه آزاد قبول شده به همه گفته واسش پرده تبریک در سطح شهر کومله بزنن!!
آخه دکترای دانشگاه آزاد قبول شدن هم افتخار محسوب میشه ؟؟!!
آدم هم اینقدر بی جنبه ندیده بودیم
یعنی آبروی هرچی کومله و کومله ای رو برده با این کاراش که نشانه حقارتش هست.
بعد همین شخص چند سال عضو شورای شهر کومله بوده
واقعا برا کومله متاسفم با وجود این نوع افراد!
کومله ای که این همه جوانان تحصیلکرده و باسواد و باشخصیت و در عین حال متواضع دارد اونوقت بعضیها مثل ع ح نژاد باعث خجالت و آبروریزی شهر کومله هستن.
من خودم کومله ای هستم و ساکن خارج استان و تعصب دارم به کومله
اونایی که افتخارات کومله رو گفتن بهتره ایرادات کومله رو هم بگن تا همه بفهمن چرا کومله ای که پنجاه و پنج ساله شهر شده هیچ پیشرفتی نکرده و هنوز شبیه روستاهاس!!

سارا
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۵ در ۱۷:۰۰

چرا کامنتم رو درج نکردین اقای غلامپور لنگر

ذره بینانه
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۵ در ۲۱:۱۰

درحالیکه شهرهمجوار در کمتر از دوسال دیگر به قطب توریسم درمانی آسیا تبدیل میشه واقعا باید تاسف خوردکه مردمان شهرم برای چی همدیگر رو میکوبندازشاعر تا شهید مایه میگذارند .اصلا پل خشتی ثبت ملی شده چه اتفاقی برای لنگرود افتاد!ه اون موقع که باغات چای ودرختان مرکبات در زیر سایه ی سکوت مسولین به قلیانسرا تبدیل میشدچرا مثل حالا معترض نبودید!؟

قيمت خودرو سكه و طلا ليگ برتر بیمه روستا - 12 اسفند تا یک ماه نشر خبر مكان تبليغات شما
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به “ لنگر خبر” می باشد.
siteview.ir