مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در حاشیه برگزاری جشنواره بهارنارنج در لنگرود به خبرنگار لنگرخبر گفت : برگزاری جشنواره هایی نظیر بهارنارنج موجب رونق صنعت گردشگری و رونق اقتصادی مردم منطقه می شود.



 



وی با بیان اینکه این جشنواره ها باعث احیایی سنن و آداب مردم منطقه در قالب جشن های شکرگذاری میشود افزود : در تلاش هستیم از بستر چنین جشنواره هایی به صورت چند وجهی برای توسعه شهر و استان در زمینه های اقتصادی، گردشگری و فرهنگی استفاده کنیم.



 



رضا علیزاده اظهار کرد : این جشنواره ها علاوه بر توسعه و حرکت شهر و استان، موجب تقویت نقاظ ضعف و شناخت بهتر برای رفع آن ها نظیر راه های دسترسی، امکانات، اقامت گاه ها و ... می شود و از کنار این جشنواره ها می شود بستر های لازم برای سرمایه گذار در استان را نیز فراهم کنیم.



 



مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره های متعدد در سطح استان گیلان عنوان کرد : در یک تقویم زمانی، سالانه حدود 30 جشنواره بومی و محلی در بخش های کشاورزی و آئین ها و مردم شناسی در گیلان برگزار می شود.



 



وی با اشاره به ویژگی جشنواره توت فرنگی و بهارنارنج گفت : هر کدام ویژگی خاص خود را دارند، مردم انگیزه خوبی برای جشنواره ها دارند، جشنواره بهارنارنج لنگرود نیز عالی بود و استقبال مردم نیز برای همراهی این جشنواره بی نظیر بود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان