به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر،به نقل از «لاهیجان»، حجت الاسلام هادی شکری با تشکر از پلیس لاهیجان با بیان اینکه پلیس لاهیجان در برخورد با ارازل و اوباش و افرادی که به نوعی قماربازی می کنند برخورد جدی داشته است گفت: مرکزیت لاتاری [نوعی بخت آزمائی و قرعه کشی است] در استان گیلان را لاهیجان قرار داده بودند و حتی بعضی از این افراد از خانه و کاشانه خود دور شدند و در لاهیجان مستقر شدند تا از این بستر برای به انحراف کشیدن جوانان استفاده کنند. وی گفت: خواسته مردم لاهیجان همین است که پلیس شهرستان و استان گیلان در مبارزه و برخورد با اراذل و اوباش و مشروبات الکی و آنچه که خلاف دین خداست جدیت داشته باشد. حجت الاسلام شکری در ادامه با بیان اینکه مسئولین و مردم قدر جوانان که سرمایه های خدادای هستند را بدانند، چرا که آینده مملکت از آن جوانان است گفت: همه کلیدداران مملکت همین جوانانی هستند که شاید امروز برخی کمترین ارزش را برای آنها قائل هستند.

**عشق عده ای داخلی به آمریکا مستور مانده بود

وی در ادامه با بیان اینکه زیرکی از خصائص مومنین است و یک مسلمان نباید فریب بخورد و باید مسلط بر اوضاع و احوال زمان خود باشد گفت: یکی از اتفاقاتی که در سال گذشته پیش آمد و همه ما ساعت به ساعت و روزانه اخبار را رصد میکردیم قضیه برجام و توافق نامه جمهوری اسلامی با ۱+۵ و خصوصا آمریکا بود. خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نرمش مقتدرانه و شجاعانه را لازمه مذاکرات می دانستند و رئیس محترم جمهور قائده برد برد  را مطرح کردند گفت: اما مدت اندکی گذشت و دیدیم، عده ای در داخل از حول حلیم داخل دیگ افتادند و شیفته آمریکا شدند و شاید هم قبلا شیفته بودند و تا به امروز مستور مانده بود و امروز خودشان را نشان دادند. وی با بیان اینکه تعریف و تمجیدها از آمریکا توسط این افراد بالا گرفت و چقدر در رسانه ها قلم زدند که آمریکا حتما تعهدات خود را عملی خواهد کرد و خوشبین بودند گفت: در مقابل مقام معظم رهبری فرمودند که من به آمریکا خوشبین نیستم و این ها می گفتند که ما خوشبین هستیم و تعهدات انجام خواهد شد. حجت الاسلام شکری با بیان اینکه امروز چند ماهی از آن توافقات می گذرد و جمهوری اسلامی به رسم اینکه کشوری اسلامی است باید به تعهدات خود عمل می کرد گفت:امروز سانتریفیوژهای کار نمی کند و انرژی هسته ای به حالت تعطیل درآمده است، اما آنها بلافاصله پس از امضای توافق نامه ی برجام برتحریم های علیه جمهوری اسلامی افزودند.

**گستاخی آمریکا نتیجه کرنش سیاست مداران ما است

امام جمعه لاهیجان افزود: طرف غربی نه تنها بر تحریم ها افزود بلکه طرحی را در کنگره آمریکا مطرح کرد که جمهوری اسلامی حق ندارد در خلیج فارس مانورهای نظامی انجام دهد. وی افزود: خلیج فارسی کع متعلق به ایران است و جزء آب های سرزمینی ما محسوب می شود. وی با بیان اینکه کسی نیست به این ها بگوید شما ۱۳هزار کیلومتر با خلیج فارس فاصله دارید و کشتی های شما در خلیج فارس چه می کنند و به شما چه ربطی دارد ما چه زمانی و چگونه در خلیج فارس مانور نظامی برگزار می کنیم گفت: البته این گستاخی به ما و سیاست مداران ما برمی گردد که بیش از اندازه کرنش نشان دادند.

**دیپلماسی امروز ایران کرنش ملتمسانه است نه نرمش مقتدرانه!

خطیب جمعه لاهیجان با بیان اینکه رهبری فرمودند نرمش مقتدرانه اما سیاست مداران کرنش ملتمسانه انجام میدهند گفت: این دیپلماسی که در حال انجام است دیپلماسی ملتمسانه است و این راه را می بندد و هرگز ما را به  آرمان های خود نمی رساند. وی در ادامه با طرح این سوال که کجا تحریم ها علیه ایران برداشته شده گفت: شما و بنده حقیر به عنوان کسی که در این مملکت زندگی میکند، حق داریم از آقای رئیس جمهور و وزرای محترم مطالبه کنیم که نتیجه برجام چه شد. خطیب جمعه لاهیجان با بیان اینکه به جای بزک کردن آمریکا و خوشبین شدن به وضعیت برجام پیگیر مفاد برجام باشید گفت: مردم منتظر هستند که طعم شیرین برجام را بچشند و تا انجام نشود و مصادیق برجام را نبینند خوش بین نیستند.

**مردم به دولت مردان بدبین شده اند

وی با بیان اینکه مردم حتی به دولت مردان هم بدبین شده اند گفت: شما که می گفتید، آمریکا پس از اجرای برجام به تعهداتش عمل می کند اما گرانی ها برطرف نشده است. ما در مقامی هستیم که از زبان مردم سخن می گوییم، ما که ندیدیم چیزی ارزان شود و تحول مثبتی پس از برجام در این مملکت و جامعه ایجاد شود، اینقدر باج دادن به آمریکایی که بی دین است فایده ای ندارد. خطیب جمعه لاهیجان با بیان اینکه مشکل آمریکا و اسرائیل با جمهوری اسلامی ایران بر روی موضوع هسته ای نیست، بلکه آنها سکوت ما در برابر ظلم و ستم به مسلمانان را می خواهند گفت: ساده نباشیم و فریب آمریکا را نخوریم. امیدواریم خداوند به مسئولین بینش عطا بفرماید تا فریب آمریکا را نخورند. وی با بیان اینکه رهبر عزیزمان انصافا قبل از اجرای برجام فرمودند که به آمریکا و مذاکره خوش بین نیستند گفت: چرا از رهبری که حکیم و بصیر است پیروی نمی کنید. پایان پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان