مسئول روابط عمومی مسئول تبلیغات نیست/بین تبلیغ و اطلاع رسانی باید تفاوت قائل شد

سیدرضا جواد پور با تاکید بر اینکه مسئول روابط عمومی مسئول تبلیغات نیست، خاطرنشان کرد: بین تبلیغ و اطلاع رسانی باید تفاوت قائل شد و در عالم واقع و اصول علمی روابط عمومی نیز تبلیغ ها جدا از روابط عمومی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، فرماندار شهرستان لنگرود در جلسه ای که به مناسبت تجلیل از روابط عمومی های ادارات شهرستان به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: خوشرویی با مردم، شنیدن سخنان و رعایت احوال مردم از جمله عباراتی است که در تمامی تمدن ها و مجامع مورد توجه است.

 

وی با اشاره به اینکه “ایوی لی” با صدور بیانیه ای در خصوص رشد صنعتی اروپا و اعتصابات به عنوان پدر روابط عمومی دنیا لقب گرفت افزود : مسئول روابط عمومی باید واقع نگر باشد چرا که واقع نگری، اعتماد افراد جامعه را به دنبال و به دور از افراطی گری و تفریط ، مشی اعتدال را در نوع نگاه به حوادث واتفاقات پیرامونی داشته باشد و واقعیت نگار باشد.

 

 

 

وی  ادامه داد: مسئولین روابط عمومی باید به آرا و نظرات افراد و گروه هایی که از خدمت اداره مربوطه برخوردانند، توجه و مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند.

 

جوادپور با بیان اینکه روابط عمومی ها باید اطلاعات واقعی از تشکیلات خود را به مخاطبان منتقل کنند، اذعان کرد: کار روابط عمومی، حسن تفاهم و اطلاع رسانی و اطلاع گیری از بستر رفاقت، هم افزایی، همفکری، همراهی و صداقت است.

 

فرماندار لنگرود با اشاره به اینکه ایجاد حُسن تفاهم با اجبار، استبداد و روش استکباری امکان پذیر نیست، تاکید کرد: در کنار مردم بودن، شنیدن صدای مردم، همراهی و همفکری حسن تفاهم را به دنبال دارد.

 

گفتنی است، در این جلسه به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، بیش از ۵۰ روابط عمومی ادارات شهرستان با اهدا لوح و جوایزی تقدیر به عمل آمد.