به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محمود واعظی صبح امروز در مراسم افتتاح همزمان 17 پروژه مخابراتی در شهرستان لنگرود  که به صورت ویدئوکنفرانس با روستای پاپکیاده در این شهرستان انجام شد، اظهار کرد : انقلاب امروز را مدیون تیزبینی امام خمینی هستیم که میراث بزرگی را برای جهان گذاشت.



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : اگر در کشورهای دیگر نهضت انقلابی و بیداری اسلامی به وجود آمد این را باید به پای انقلاب و امام نوشت.



وی با اشاره به مأموریت خود از سرکشی به پروژه راه آهن قزوین ـ رشت افزود : قرار بود شب گذشته به تهران بازگردم ولی بنا به قولی که به مسئولین لنگرود دادم امروز را در خدمت شهروندان این شهرستان هستم.



واعظی مجلس انقلابی و مقتدر را لازمه ساخت کشور دانست و تصریح کرد : مجلس باید با خون شهیدان ارتباط و از ارزش های اسلامی پاسداری کند.



این مقام مسئول با اشاره به توطئه های دشمن علیه انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد : دشمن با ایجاد گروه های تکفیری در منطقه اسلام رحمانی را اسلام خشن معرفی می کند.



وی بابیان اینکه ایران هم اکنون لنگرگاه ثبات در منطقه است اضافه کرد : امروز چهره ایران تغییر کرد و دیگر با پدیده ایران هراسی و شیعه هراسی مواجه نیستیم.



توفیقات به دست آمده به همه آحاد ملت و نظام تعلق دارد / همدلی در بین مسئولین گیلان وجود دارد



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برجام گفت : برخی در مورد برجام حور دیگری صحبت می کنند ولی دولت از اول اعلام کرد که آنچه ایران کسب کرد متعلق به شخص یا دولت خاصی نیست و توفیقات به دست آمده به همه آحاد ملت و نظام تعلق دارد.



واعظی با اشاره به مأموریت خود برای پیگیری پروژه راه آهن قزوین ـ رشت اظهار کرد : دکتر روحانی مأموریت داد تا نخود کوچکی در آش باشیم.



این مقام مسئول بابیان اینکه همدلی در بین مسئولین گیلان وجود دارد عنوان کرد : امیدوارم با تلاش مسئولین تا پایان امسال شاهد پیشرفت خوبی در پروژه راه آهن قزوین ـ رشت باشیم.



وی افزود : راه آهن گیلان به راه آهن سراسری قفقاز و اروپا وصل و بین المللی می شود و تا پایان سال جاری راه آهن جمهوری آذربایجان به آستارا وصل و مسیر راه آهن رشت ـ آستارا اجرایی می شود.



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه جمهوری آذربایجان هشت کیلومتر راه آهن را فعال می کند، یادآور شد: 2.5 کیلومتر از این مسیر در آستارا در حال انجام است.



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد : آن چیزی که مهم است دریافت اعتبار 500 میلیون دلاری از خارج از ایران است تا راه آهن رشت - آستارا تا پایان امسال شروع شود.



واعظی تصریح کرد: فعال کردن تجار و صادرکنندگان استان در آذربایجان و روسیه یکی از موضوعات مهم در امر صادرات و ارتباطات است.



اینترنت فقط برای سرگرمی در روستاها نیست



این مقام مسئول با اشاره به وضعیت مخابرات در گیلان گفت : متأسفانه درگذشته مطالعات لازم به خوبی انجام نشد و وضعیت استان خوب نبود.



وی تأکید کرد : باید برنامه ریزی شود در زمان حضور مسافر در گیلان، از امکانات مردم ساکن گیلان کاسته نشود.



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد : شبکه انتقال استان از آغاز دولت یازدهم تاکنون 8 برابر و شبکه دیتا استان 6 برابر افزایش داشت.



واعظی بر ارائه خدمات به روستاها مانند شهرها تأکید کرد و افزود : اینترنت فقط برای سرگرمی در روستاها نیست، بلکه خدمات اینترنت بستری برای ارائه خدمات دستگاه های دیگر در روستاها است.



این مقام مسئول بابیان اینکه امکان انجام خدمات سلامت توسط وزارت بهداشت، ارائه آموزش توسط آموزش وپرورش و دیگر خدمات توسط اینترنت پرسرعت اضافه کرد : اعتقادداریم تمام خدماتی که در شهرها انجام می شود باید به روستاییان نیز ارائه شود تا نیازی به ورود به شهرها نداشته باشند



 
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان