به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، به نقل از پیک دانشجو دانشگاه گیلان دستخوش اتفاقاتی شده است که نیازمند بررسی دقیق می باشد. اخیرا عدم مجوز به سخنرانی دکتر عباسی و همینطور اخراج استادیار دانشگاه گیلان واکنش هایی را به دنبال داشت. جبار کوچکی نژاد در گفتگو با فارس با بیان اینکه برخی عوامل فتنه عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان هستند، خاطرنشان کرد: دانشگاه گیلان محل جولان افراد فتنه شده و گروه های آموزشی این دانشگاه به افراد مذهبی می گویند از آنجا که وابسته به دولت قبلی هستید، اخراج می شوید.

اخیراً یک بانوی محجبه و استادیار دانشگاه گیلان با پنج سال سابقه کار و بدون جرم سیاسی از این دانشگاه اخراج شده است.

وی با بیان اینکه بانوی مذکور همسر یک جانباز است، افزود: اخراج بدون دلیل این استادیار محجبه از دانشگاه گیلان قانونی نیست و رئیس دانشگاه گیلان باید پاسخ اینگونه حرکات را بدهد.

یکی دیگر از اتفاقات پرحاشیه این روزهای دانشگاه گیلان ندادن مجوز به موقع برای حضور دکتر عباسی در دانشگاه گیلان بود. که در همین راستا دکتر عباسی در مسجد فاطمه الزهرا رشت در پاسخ به این حرکت گفت: رییس دانشگاه گیلان بداند امام مسلمین در دانشگاه گیلانی که از لیبرالیزم درس می دهند از جهاد کبیر سخن نمی گویند و بلکه این مسیر را در دانشگاه امام حسین (ع) تبیین می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:آقای رییس دانشگاه گیلان در رشت به شما می گویم: رهبر این مملکت در دیدار با دانشجویان در سال ۹۳ گفت:علوم انسانی غرب مبنایش غیر توحیدی است؛ آخرت خود را چطور نابود میکنید؟ علوم انسانی که در دانشگاه گیلان تدریس می شود بر چه مبنایی است؟ آیا کمیته ایی برای این که بررسی شود علوم انسانی مبنایش توحیدی یا غیر توحیدی است تشکیل داده اید؟

اما لغو مجوز حضور دکتر عباسی در دانشگاه گیلان بهانه ایی شد که مجوز حضور سخنرانان اصلاح طلب در این دانشگاه را مورد بررسی قرار دهیم:

در اواخر اردیبهشت دانشگاه گیلان با درخواست حضور علی شکوهی راد روزنامه نگار اصلاح طلبی که خود را حامی میرحسین موسوی می داند توسط انجمن اسلامی دانشگاه موافقت کردند، نکته جالب توجه اینجاست که حتی این تشکل دانشجویی در صفحه اینستاگرام خودشان حامی بودن میرحسین موسوی را ذکر کرده اند!

photo_2016-05-28_15-35-42

و یا می توان به صدور مجوز سخنرانی اصغرزاده  کسی در دوران اصلاحات ادعا کرد حتی می توان مجوز راهپیمایی علیه خدا را صادر کرد، اشاره کرد که به علت عدم هماهنگی توسط انجمن اسلامی دانشگاه موفق به حضور این فرد در دانشگاه نشدند.

از دیگر اصلاح طلبان که بدون هیچ مشکلی به راحتی مجوز سخنرانی خود را در این دانشگاه دولتی گرفته اند و در این دانشگاه سخنرانی کردند می توان به حضور: عارف، یونسی، زالفی و حساس خواه و صادق زیبا کلام و … اشاره کرد.

حال سوال اینجاست چطور حضور این افراد اصلاح طلب که بعضی دارای سوابق نه چندان درخشانی هستند ، در دانشگاه بلامانع است ولی برنامه افراد انقلابی نظیر حسن عباسی در دانشگاه گیلان لغو می گردد!

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار رئیس جمهور و اعضاى هیأت دولت : هوشیار باشیم؛ من چند روز قبل از این، در صحبت گفتم که اینها در صدد نفوذند، در صدد رخنه کردنند؛ این رخنه از جاهای مختلفی ممکن است باشد؛ مواظب باشید. یک وقت آدم خبر میشود که فرض بفرمایید فلان سازمان آمده یک بخشی از مجموعه ی فرهنگی ما را -مثلاً فرض کنید مهدکودک ها را- به یک شکل خاصّی دارد هدایت میکند؛ این را آدم میفهمد، بعد که نزدیک میشود میبیند کار خطرناکی و کار بزرگی است [امّا] آدم توجّه نداشته؛ اینها رخنه است؛ در زمینه های گوناگون؛ در زمینه های اقتصادی، در رفت وآمدها، در همه ی دستگاه ها۱۳۹۴/۰۶/۰۴

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان