به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز(11 خرداد) در مراسم کلنگ زنی احداث مسجد امام سجاد(علیه السلام) روستای پائین قاضی محله لنگرود با بیان اینکه از این منطقه عالمان بسیاری برخواستند، بر عمران و آبادی مساجد تاکید کرد و گفت: کسانی که مساجد را آباد می کنند به خدا ایمان داشته و سعادت و رستگاری نصیبشان می شود.



 وی با طرح این سوال که آیا باید زرق و برق مساجد را پررنگ کرد یا فرهنگ مساجد را پربارتر کرد؟ افزود: متاسفانه امروزه در عمران و آبادی مساجد به ظاهرسازی بیشتر توجه می شود.





آیت الله قربانی با بیان اینکه باید مسجد را آبرومند و مطابق با شعائر اسلامی بسازیم اظهارکرد: در این روزگار که تفکرات انحرافی به ویژه در منطقه بیداد می کند نباید مسجدها را چنین پرزرق و برق بسازیم.





وی بر احداث مسجد به دور از اسراف تاکید کرد و گفت: باید مسجدها را با فرهنگ اصیل اسلامی آباد کرد و علاوه بر ظاهر مساجد بر بیان تفسیر، نهج البلاغه، روایات اسلامی، عقاید و اخلاق اسلامی نیز همت داشت.





نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: متاسفانه امروزه روضه خوانی در مساجد بیشتر از ارائه تفسیر قرآن، اخلاق اسلامی، منشور مملکت داری و فرهنگ سیاسی اسلام است.





وی با تاکید بر اینکه باید مساجد را با فرهنگ اسلامی احداث کنیم اذعان کرد: فرهنگ ماهواره ایی و غربی چنان در جامعه ما اثر گذاشته که برخی مردم از احداث مسجد در همسایگی شان شکایت می کنند و قسمتی از این مشکل، تقصیر ماست که برخی از اصول را رعایت نمی کنیم.





امام جمعه رشت اضافه کرد: نباید بلندگوها را در بیرون مسجد نصب کنیم که روضه خوانی ها موجب آزار مردم شود.





وی در ادامه به مسجد نیمه تمام دهکده ساحلی انزلی اشاره کرد و گفت: چند سال پیش کلنگ احداث مسجد در این دهکده زده شد و کار احداث مسجد به دلیل مخالفت هیئت امنای دهکده نیمه تمام ماند و به بهانه اینکه اینجا محل استراحت مردم است از احداث مسجد جلوگیری کردند.





آیت الله قربانی تاکید کرد: فرهنگ غربی و ماهواره ایی جامعه را به جایی کشانده که هیئت امنای دهکده ساحلی مانع تکمیل مسجد در این مکان شدند.





وی با بیان اینکه فرهنگ جهاد و اجتهاد از مسجد برمی خیزد اظهارکرد: مسائل سیاسی و اعتقادی باید در مسجد تبیین شود و فلسه مسجد عمران فرهنگی و آبادی فرهنگی است.





امام جمعه رشت خواسار تقویت عمران فرهنگی مساجد شد و افزود: باید مساجدی برای این هدف در گوشه و کنار کشور احداث شود تا  نسل ما را برای حضور فرهنگی در دنیایی که استکبار جهانی فرهنگمان را هدف قرار داده  آماده سازد.





وی تاکید کرد: باید با فرهنگ جهاد و اشتهاد از مساجد در دهن استکبار زده و کشور اسلامی را از گزند دشمنان حفظ کنیم.



پایان پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان