به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، اسدالله عباسی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندر انزلی با اشاره به نامگذاری «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» توسط مقام معظم رهبری در سال 95، اظهار کرد: برای تحقق این امر باید از مرحله شعار خارج شویم و در عمل ثابت کنیم همراه و پیرو ولایت هستیم.

وی به آماده نبودن زیرساخت های حمل و نقل در گیلان اشاره کرد و افزود: در دو دهه اخیر تغییری در محور «آستارا ـ رشت ـ مازندران» صورت نگرفته و واردات خودروهای لوکس در این شرایط اقدام مناسبی نیست.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی توسعه پیدا کرده است، تصریح کرد: اکنون شاهد ترافیک در محورهای مواصلاتی گیلان هستیم و با توجه به آماده نبودن زیرساخت ها، روش واردات خودروهای لوکس باید مورد بررسی قرار گیرد ضمن اینکه مشخص شدن نقش افراد ذی نفع در این زمینه الزامی است.

عباسی بر حمایت از مدیران کارآمد تأکید کرد و گفت: از توسعه منطقه آزاد انزلی در راستای توسعه استان حمایت می کنیم اما گیلان تنها منطقه آزاد نیست.

وی با تأکید بر توسعه بندر آستارا، خاطرنشان کرد: احداث بندر در پره سر تالش، چمخاله در ساحل رودسر و توسعه بندر کیاشهر از جمله پروژه هایی است که باید به آنها توجه شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس، اجرای پروژه های مذکور در توسعه زیرساخت های گیلان را تاثیرگذار خواند و بیان کرد: تولید و صادرات محصولات کشاورزی و صنایع دستی در ایجاد اشتغال و توسعه رونق اقتصادی استان موثر است.

عباسی با اشاره به اینکه مردم نمایندگان خود را انتخاب کردند تا از حقوق آنها دفاع کنند، یادآور شد: واردات خودروهای لوکس نیازمند دقت و برنامه ریزی است و نباید اجازه دهیم گیلان جولانگاه این خودروها شود.

 واردات خودرو سبب تحقیر تولید داخلی است

وی، واردات خودرو را سبب تحقیر تولید داخلی دانست و اظهار کرد: بیشتر مردم گیلان کارگر و کشاورز هستند و از خودروهای تولید داخلی استفاده می کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی به وجود ترافیک بین شهری در جاده های گیلان اشاره کرد و افزود: «کمربندی لنگرود»، «کنارگذر حسن رود ـ رودسر»، «کلاچای ـ قزوین» را باید آماده کنیم و به دنبال حمل و نقل ریلی باشیم اما اکنون ضرورتی برای واردات خودروهای لوکس وجود ندارد.

عباسی در ادامه با اشاره به استفاده از مدیران غیر بومی در گیلان، خاطرنشان کرد: بسیاری از مدیران گیلانی در استان های دیگر فعالیت می کنند و نباید خود را محدود کنیم اما به نظر بنده زمانی که مدیران شایسته و با توان داریم ضرورتی برای ورود مدیران خارج از استان وجود ندارد.

وی به زمان بر بودن آشنایی مدیران غیر بومی با جغرافیای منطقه و منابع انسانی در گیلان اشاره کرد و افزود: از داشته های خود در راستای رشد و توسعه استان نباید غفلت کنیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نسبت به جابه جایی مدیران به مسؤولان مربوطه تذکر لازم را می دهیم، تصریح کرد: مدیران توانمند باید به فعالیت خود ادامه دهند و عرصه برای رشد افراد بومی فراهم شود.

عباسی به انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری در پیامی به مجلس از لاریجانی به عنوان مدیری پر تلاش و توانمند یاد کردند.

وی متذکر شد: امیدواریم توجه این دوره از نمایندگان در راستای برطرف کردن نیازهای کشور به ویژه موضوع اقتصادی به منظور ایجاد اشتغال و رونق تولید باشد.

انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان