به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، جان احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم که امروز(19 خرداد) در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود برگزار شد، گفت: گستره بشر در دو حوزه اراضی و بیماری ها و یا در کج اندیشی ها و بزهکاری است که همیشه با این دو مشکل مواجه است و با همت بلند خود توانسته در حوزه اراضی و بیماری ها غلبه کند.



 



وی با بیان اینکه چرا با وجود پیشرفت های علمی نتوانستیم در حوزه کج اندیشی و بزهکاری موفق شویم، افزود: در قرن 20 موفقیت های چشمگیری در حوزه صنعت و تکنولوژی بدست آمده ولی در حوزه اخلاق غفلت کرده که به تبع آن نیز آسیب هایی را به دنبال داشته است.



 



آقایی با تاکید براینکه اخلاق منشا بسیاری از خیرات و برکات است، تصریح کرد: مدیران اخلاقی را باید حمایت کنیم و اخلاق را سر لوحه کارها قرار دهیم چرا که منشا کج اندیشی ها و بزهکاری به دو حوزه خانواده و نهاد اجتماعی برمی گردد.



 



معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه خانواده نقش کلیدی در جلوگیری از انحرافات اجتماعی دارد، اذعان کرد: تربیت اجتماعی باید از خانواده آغاز و به نسل جوان توجه شود و ما زمانی در حوزه کاری موفق خواهیم شد که به تربیت و خواسته های مشروع خانواده توجه شود.



 



وی جامعه آشفته را حاصل خانواده های نابسامان دانست و خاطرنشان کرد: قصور در خانواده، قصور در نظام اجتماعی را به دنبال دارد و یکی از دلائل افزایش و تراکم پرونده ها در پلیس و نهادهای کیفری، قصور ناآگاهی های اجتماعی است که یکی از دلائل آن نیز عدم اشتغال و بیکاری است.



 



آقایی با تاکید بر اینکه در نظام اداری باید حسن تدبیر و سعه صدر وجود داشته باشد، اذعان کرد: پایبندی به قانون و اخلاق امری مهم و ضروری است ما باید از ظرفیت ها و موقعیت های بدست آمده استفاده کنیم و در سایه تعامل همفکری کنیم.



 



معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه در این ایام مسافران زیادی وارد شهرستان می شوند که درصد بسیار کمی کج اندیش هستند، افزود: ما باید فرصت طلبی را از آنان بگیریم که اگر در مقابل کج اندیشی با گفتمان سازی مقابله نکنیم موجب تهدید خودمان می شود.



 



آقایی با اشاره به اهمیت طرح هادی در روستاها و تغییر کاربری، اظهار کرد: طرح های هادی در جهت احیای روستاهاست که به نوعی پیشگیری از تکدی گری است و اگر طرح هادی مدیریت نشود قطعا در بافت روستایی به مشکل برمی خوریم که اثرات آن به نسل های آینده خواهد رسید.



 



 



معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه مدیران حجاب طبیعت هستند اضافه کرد : باید مواظب باشیم کسانی که یاغی هستند دستشان از تجاوز به انفال کوتاه شود.



 



وی ادامه داد: بسیاری از تغییرات اراضی در پوشش قانون انجام می شود و ما وارث و ضامن نسل آینده هستیم و باید از آن حراست کنیم.



پایان پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان