به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، بابک حمیدیان گفت: اگر محمدحسین مهدویان (کارگردان فیلم سینمایی «ایستاده در غبار») همین مسیر را ادامه دهد، از او می خواهم که من را به عنوان هنرور بپذیرد و باور کنید که این حرف شعار نیست.
به گزارش فارس، اولین نمایش فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» با حضور عوامل فیلم، خانواده احمد متوسلیان و جمعی از خانواده های شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم شب گذشته در پردیس سینمایی کوروش برگزار شد.
پس از نمایش فیلم، بابک حمیدیان بازیگر سینما که در فیلم سینمایی «چ» در نقش شهید اصغر وصالی ایفای نقش کرده بود، خطاب گفت: در یکی از شب کاری هایی که برای فیلم «بادیگارد» داشتیم، در اتوبان شهید باکری روی زمین نشسته بودم و به ابراهیم حاتمی کیا گفتم چه زمانی از احمد متوسلیان فیلم می سازید؟
وی افزود: من قبل از اینکه فیلم را ببینم با دیدن عکس ها به لحظه ای که بی سیم در دستان حاج احمد است، حسادت کردم. کاش به جای فیلم هایی که تا کنون دو تا سه تای آنها ساخته شده «ایستاده در غبار 2 و 3» داشته باشیم. احمد متوسلیان یک شخصیت جدی بود که اگر خشونت به خرج می داد به این خاطر بود که می دانست جنگ جدی است.
این بازیگر سینما با اشاره به کارگردانی محمدحسین مهدویان در فیلم «ایستاده در غبار» بیان کرد: من با کتاب «مسیح کردستان» که جمال شورجه به من داده بود عاشق شهید بروجردی شدم که قرار بود نقشش را بازی کنم و بعد از فیلم «مزرعه پدری» که رسول ملاقلی پور ساخته بود و من را گشتاپو صدا می کرد، بیشتر شیفته زندگی این شهدا شدم. اینها را گفتم که بگویم این فیلم چکیده رویاهای من است. اگر محمدحسین مهدویان همین مسیر را ادامه دهد از او می خواهم که من را به عنوان هنرور بپذیرد و باور کنید که این حرف شعار نیست.
نرگس آبیار کارگردان فیلم سینمایی «شیار 143» اظهار کرد: جنگ همیشه بستری است که مردان بزرگ را پرورش می دهد چون در این شرایط است که آنها با مفاهیم عمیق معنوی و مقوله مرگ و شهادت آشنا می شوند. متوسلیان و همت از این دسته هستند که متاسفانه گاهی زندگی این قبیل افراد با سیاست قاطی می شود اما این فیلم چهره غبار گرفته شان را می زداید و روی واقعی شان را می بینیم.
این کارگردان در ادامه سخنانش درباره فیلم سینمایی «آااادت نمی کنیم» که خبر توقیفش به دلیل نمایش تیزر آن از ماهواره حاشیه ساز شده بود، گفت: فیلمسازی کار بسیار سختی است امیدوارم اتفاقاتی که برای برخی فیلم ها افتاده و سینماگران از جمله عوامل این کار را ناراحت کرده هرچه زودتر برطرف شود.
حمید فرخ نژاد دیگر بازیگر سینما عنوان کرد: از نقش اول این فیلم به خاطر بازی اش تشکر می کنم و متاثر شدم از اینکه داوران جشنواره فیلم فجر بازی او را ندیدند.
جواد نوروزبیگی تهیه کننده هم در سخنانی به حضورش در عملیات و هم قطار بودن با احمد متوسلیان اشاره کرد.
محمدحسین مهدویان کارگردان فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» نیز با اشاره به اخباری مبنی بر زنده بودن احمد متوسلیان بیان کرد: به خاطر همین موضوع مهم کمپینی با عنوان #احمد_متوسلیان_را_آزاد_کنید شکل گرفت و ما هم دوست داریم این فیلم تبدیل به پیوست مردمی باشد. به همین خاطر نامه ای به دکتر جواد ظریف وزیر امور خارجه نوشتیم و خواستار پیگیری آزادی احمد متوسلیان شدیم.
سردار محسن کاظمینی و حاج عباس برقی از همرزمان متوسلیان، هادی مقدم دوست، مجید رجبی معمار و داریوش فرضیایی از دیگر کسانی بودند که در این مراسم صحبت کردند که عباس برقی در سخنانی گفت: این فیلم در محضر مقام معظم رهبری به نمایش درآمد و ایشان همین امروز نظرشان را نسبت به این اثر فرمودند؛ که فیلم بسیار فاخری است.
هادی حجازی فر بازیگر نقش احمد متوسلیان که در این روزها حتی در نشست خبری فیلم هم کمتر از همه صحبت کرد گفت: امیدوارم این فیلم را دوست داشته باشید. من تمام تلاش را کردم بازی درستی داشته باشم. اگر این اثر را پسندیدید لطفا ما را حمایت کنید. این فیلم را به روح پدرم و دو عموی شهیدم تقدیم می کنم.
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان