به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، به نقل از ماسال نیوز، غلامعلی جعفرزاده نماینده ی رشت ۳۰ اردیبهشت در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان موضوع ساحل دریا را یکی از دغدغه های مردم در تابستان خواند و اظهار داشت: نیاز است تدبیری برای ساحل دریا در گیلان اندیشیده شود زیرا شب ها رفتن به ساحل برای آنها که با خانواده هستند، بسیار مشکل است.

وی با اشاره به اینکه حجاب نظم خود را در جامعه از دست داده است، بیان کرد: خیلی نمی شود به پیاده روها نگاه کرد و انسان باید سربه پایین حرکت کند و این وضعیت مناسبی نیست(+).

با وجود این اظهارات منتقدانه به وضع حجاب از سوی نماینده رشت، این عالیجناب نسبت به انتقادات یکی از وعاظ کشور درباره ی وضع حجاب استان گیلان واکنش تأسف بار و تحریک آمیزی از خود نشان داد.

وی ضمن بی ادبانه خواندن اظهارات حجت الاسلام رفیعی، خواستار برخورد قضایی با وی از سوی مقامات عالی قضایی استان شده است و در بخشی از اظهارات خود بصورت ضمنی مردم را به تجمعات خیابانی علیه یک آمر به معروف (مشابه آنچه در تبریز در ماجرای فیتیله ها رخ داده) دعوت کرده است که جای بسی تأمل دارد و به نظر می رسد مقامات امنیتی استان و در رأس آن استاندار محترم و مکتبی گیلان باید به این اظهارات تحریک آمیز یک نماینده ی مجلس واکنش درخوری از خود نشان دهند.

نماینده ی رشت که خود پیش از این خود منتقد وضعیت حجاب در خیابان ها و سواحل استان بود در بخش دیگری از سخنان خود گفته است: «گیلان افتخار ایران است ، ۸ هزار شهید انسان را متحیر می کند، گیلان یک بهشت الهی است، نعمتی الهی در ایران اسلامی که قابلیت های زیادی دارد، استانی است که نخبگان و برجستگان زیادی دارد و هدایای فراوانی به اسلام هدیه کرده است»(+).

با کنار هم قرار دادن این اظهارات متناقض، تنها می توان به یک نتیجه رسید: برخی می خواهند از امر به معروف و نهی از منکر نیز استفاده ابزاری و سیاسی ببرند و بنا به شرایط و حال و احوال سیاسی خود مواضعی متفاوتی برابر این فریضه واجب خواهند داشت و با این اقدامات نابخردانه و دور از عقل خود تنها برای آمران به معروف و ناهیان از منکر هزینه تراشی می کنند تا حزب اللهی و متدینین و وعاظ شهامت انجام این فریضه مقدس را نداشته باشند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان