رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنگرود در حاشیه مراسم کلنگ زنی خانه عالم روستای میان محله پاپکیاده این شهرستان به خبرنگار لنگرخبر گفت : وجود خانه های عالم در روستاها برای تبلیغ و تبیین آموزه های دین و استقرار روحانیون نیازی ضروری است.

وی  احداث خانه های عالم و استقرار دائم روحانیون را در نهادینه کردن و ارتقا فرهنگ دینی در روستاها  موثر دانست و تصریح کرد: داشتن جامعه ای سالم و پویا نیاز به فرهنگ غنی و سالم در جامعه دارد که احداث خانه های عالم نیز سبب پیشبرد اهداف متعالی نظام اسلامی می شود.

حجت الاسلام محمد امیری با اشاره به اینکه کلنگ ساخت هشتمین خانه عالم در روستای میان محله پاپکیاده لنگرود با حضور فرماندار و مسئولان شهرستانی به زمین خورد، خاطرنشان کرد : این خانه عالم در زمینی به مساحت 200 متر مربع ساخته خواهد شد که زمین این خانه نیز توسط حجت الاسلام روحانی، امام جمعه املش اهدا شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنگرود ادامه داد: برای احداث این خانه عالم با 90 متر زیر بنا هزینه تقریبی 60 میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار خانه عالم به صورت مردمی و چهار خانه عالم نیز توسط سازمان ساخته شده است، اذعان کرد: خانه عالم اطاقور، چاف، لات لیل، دریاسر، گل سفید، دریاکنار، خالکیاسر از جمله خانه های عالم در شهرستان است.

حجت الاسلام امیری ادامه داد: در حال حاضر  نیز فقط زمین خانه های عالم در سه محله لیل، سادات محله و گالشکلام  توسط خیرین اهدا شده است که باید خانه های عالم در این محلات نیز ساخته شود.

[gallery columns="1" size="large" ids="58085,58086,58087,58088,58089,58090"]

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان