به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در مراسم تجلیل از آیه الله رضا محمدی که در مسجد حاجعلی بازار لنگرودبرگزار شد، اظهار کرد : جشنواره شیوه های نوین تدریس دین تحت عنوان شکوه اندیشه چند سالی است که در استان گیلان برگزار که مرداد امسال به صورت استانی در گیلان برگزار می شود و مرحله استانی این جشنواره را در رشت خواهد بود.



 



حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم گفت : هدف از برگزاری جشنواره استانی شیوه های نوین تدریس معارف دین را تجلیل از عالمان، دانشمندان، مبلغان و معلمان فعال در حوزه دین استان گیلان است که در گیلان با نظارت آیه الله قربانی انجام می شود.



 



وی افزود : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موسسه های فرهنگی بسیاری ایجاد شد ولی هنوز هم مشکلات فرهنگی وجود دارد و هجمه های دشمن بهروش های مختلف روزبه روز رو به افزایش است.



 



پورابراهیم با اشاره به شبهه افکنی های دشمن و استفاده از تمام ابزارها از قبلی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی تأکید کرد : لازم است برای نشر معارف اسلامی، انتقال تجربیات و آموزه های دینی عالمان شهر و استان به نسل جوان از شیوه های سنتی و جدید استفاده شود.



 



وی اضافه کرد : نتوانستیم به نحو مطلوب از فعالان دینی استانمان که عمر خود را صرف گسترش آموزه های دین در جامعه کردند، تقدیر کنیم.



 



مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان بابیان اینکه در عصر حاضر دشمن در فضاهای مجازی با القاء شبهات قدرت تمرکز را از جوان می گیرد و جوانان در هم نشینی با افراد نیز سردرگم می شوند، عنوان کرد : معرفی عالمان دینی شهر و استان برای معرفی به نسل جوان و هدایت جامعه ضروری است.



 



وی بابیان اینکه تجلیل از آیه الله محمدی، تجلیل از فضیلت، انسانیت و اخلاق است، اضافه کرد : بر ما واجب است در زمان حیات عالمان دینی از درس های آنان استفاده و کسب فیض کنیم که در این صورت زندگی فردی و اجتماعی ما رونق پیدا خواهد کرد.



 



آیه الله رضا محمدی متولد ۱۳۰۷ در روستای فتیده لنگرود است که در ۱۲ سالگی جهت تحصیل علوم حوزوی به حوزه علمیه قم و جهت ادامه تحصیل در سال ۱۳۲۵ به مدت ۵ سال به حوزه علمیه نجف شدند و بعد از ۵ سال به قم بازگشتند و از دروس مراجع زمان آیات عظام بروجردی، طباطبائی قمی، امام خمینی، علامه طباطبائی و بهجت فومنی استفاده کرده و از آیه الله کوه کمره ای اجازه اجتهاد گرفتند.



 



آیه الله محمدی مدتی امام جمعه املش و لنگرود بودند و مدت ۳۸ سال است که امام جماعت مسجد حاجعلی بازار است.



 



گزارش تصویر از تجلیل آیه الله محمدی را اینجا ببینید.

تجلیل از آیه الله رضا محمدی (4)

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان