به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حسن مهرورز، رئیس جامعه هتلداران گیلان در خصوص شروع فصل تابستان و ورود گردشگران به شهرستان بندر انزلی و سامان دادن آنها به خبرنگارخزر گفت: در راستای اینکه ایام تابستان نزدیک است جامعه هتلداران اهدافی را به صورت بلندمدت طراحی کرده است و این اهداف در سیستم نرخ دهی، دادن خدمات بهتر، ارائه نوع خدمات و ارتقاء کیفیت خدمات به مهمان است.

وی افزود: در بخش های قیمت گذاری هم دست مدیران واحد را تا ۵۰ درصد باز گذاشته ایم چون اگر هتلی بخواهد تخفیف بگیرد باید از صنف مربوطه مجوز تهیه کند و چون انزلی یک شهر توریستی است، حتی در ایام پیک سفر هم بعضی از واحدها تا ۵۰ درصد تخفیف می دهند و میزان تخفیف تا سقف ۵۰ درصد برعهده خود مدیران است.

مهرورز در خصوص معضل خانه کاشانه در این شهرستان بیان کرد: خانه و کاشانه ها یک معضل جدید است که آقایان در سطح کلان کشور می بایست این موضوع را بپذیرند که خانه و کاشانه ها توسط جامعه هتلداران اداره شود.

وی تصریح کرد: طرح های ناموفق دولتی که در سطح کلان کشور سیاست گذاری و خصوصاً برای شمال کشور طراحی شده، باعث آسیب و ناامنی شغلی برای هتلداران کشور بوده است. ما در گذشته نگران سرمایه های خودمان بودیم ولی امروز دیگر نگران سرمایه ها نیستیم چون می دانیم که ۱۸ درصد از هتل های استان مصادره شده است و یک سری از هتل ها جزء بافت فرسوده استان هستند.

وی اشاره کرد: در همین کشور افغانستان که همسایه ماست وام ۴۰ ساله به بخش گردشگری داده می شود ولی اینجا می گویند که شما بنگاه زودبازده هستید. هیچ جای دنیا هتلداری را بنگاه زود بازده نمی دانند و می دانند که باید یک سرمایه گذار حداقل ۱۰ سال تبلیغات انجام دهد تا جذب میهمان داشته باشد.

مهروز در ادامه گفت: از طرفی بانکها به هتل های ما حمله ور شده اند و از طرفی دلال های تابلو به دست که با وضعیت ناهنجار خودشان مبلمان شهری را تغییر دادند، هم مسافر را از استان فراری می دهد و هم به سرمایه گذار آسیب می رسانند.

وی در خصوص ضعف عملکرد دولت در این بخش ادامه داد: در کجای دنیا دولت برای خانه و کاشانه سایت می زند؟ در این سایت ۲۰هزار خانه و کاشانه ثبت شده وجود دارد، چرا اینکار برای هتل ها انجام نشده است؟ چه دستی پشت پرده وجود دارد؟ چه کسی از این ها حمایت می کند؟

وی در خصوص نقش منطقه آزاد در این خصوص گفت: ما منطقه آزاد را داریم ولی نتوانستیم آن طور که باید از آن بهره مند شویم چون منطقه آزاد هم سیاست های دوگانه در پیش گرفته است.

رئیس جامعه هتلداران گیلان افزود: من در همین جا بیان می کنم که ۳ سال است ما پشت در آقای استاندار هستیم، چرا آقای استاندار که یک مدیر ارشد دولتی هستند در اتاقشان را 3 سال تمام به روی بزرگترین تشکل صنفی بسته اند؟

وی افزود: آقای استاندار شما به عنوان مدیر ارشد استان درد این استان را نباید احساس کنید؟  بنده در بخش خصوصی آسیب می بینم.

وی با اشاره به نامه های ارسال شده به دفتر استاندار تصریح کرد: ما در بیشتر از 10 نامه درخواست جلسه از استاندار کردیم که به هیچکدام پاسخ داده نشد، انتظار من از ایشان این بود که با توجه به اینکه خودشان سیاست گذاری کلان هتل های پارس کشور را انجام می دادند، یکبار با ایشان در جهت حل این مشکلات صحبت کنیم، اگر آقای استاندار تدابیری برای حل این مشکلات نبینند مطمئناً غریب به ۶۰-۷۰ درصد هتل های استان رو به ورشکستگی می گذارد.

مهرورز در خصوص طرح جامع هتلداران بیان کرد: طرح جامع جامعه هتلداران استان گیلان را برای همین مسافرکاشانه ها در شهر سرعین در استان اردبیل اجرا کردند، چرا طرحی که جامعه هتلداران استان گیلان نوشته است در اردبیل در حال اجراست؟ اگر قرار است این طرح پایلوت شود اولین پایلوت در استان گیلان باید باشد، ولی در حال حاضر این طرح رها شده است.

وی افزود: تمام مسافرکاشانه ها را بصورت پشت دست به یک شرکت در تهران واگذار کرده اند. در این مسائل باید آقای استاندار ورود کند چون استان درحال صدمه دیدن است. آقای استاندار چرا تا شما هستید با این همه قدرتی که در سطح کلان کشور دارید خرابی ها را آباد نمی کنید؟

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان