به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مردم و مسئولان روزه دار ایران، صبح امروز(جمعه) با حضور در سی وهشتیمن راهپیمایی روز قدس، بار دیگر نشان دادند که روزه داری و گرمای بالای 40 درجه نیز مانع حمایت آن ها از مردم مظلوم فلسطین نخواهد بود.

راهپیمایی روز قدس کشورمان، بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی نیز داشته و بسیاری از این رسانه ها به پوشش راهپیمایی عظیم مردم کشورمان در روز قدس پرداخته اند.

شبکه «ای بی سی نیوز» آمریکا در خبری نوشت: تنها در شهر تهران ده ها هزار نفر در راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان شرکت کرده اند. راهپیمایان شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند و پرچم اسرائیل را لگدمال کردند.

گزارش شده است راهیپمایی های مشابهی نیز در دیگر شهرهای ایران در حال برگزاری است.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در خبر کوتاهی نوشت: ایرانیان راهپیمایی سالانه روز قدس را در شهرهای مختلف این کشور برگزار کردند.

ایران از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 راهپیمایی روز قدس را برگزار می کند. این راهپیمایی در حمایت فلسطینیان و محکوم کردن اسرائیل برگزار می شود.

شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» نیز ضمن پوشش آغاز مراسم روز جهانی قدس در ایران گزارش داد مردم ایران در آخرین جمعه ماه رمضان در راهپیمایی ضد صهیونیستی شرکت کردند.

ایرانیان در شهرهای این کشور شعار «مرگ بر اسرائیل» سر داده و بر آزادسازی قدس تاکید می کنند.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» هم نوشت: راهپیمایان ایرانی با در دست گرفتن تصاویری از قدس، رهبر ایران و امام خمینی ، ضمن اعلام حمایت از قدس و ملت فلسطین، علیه امریکا، اسرائیل و عربستان شعار دادند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: ایرانیان در سراسر کشور در راهپیمایی روز قدس که توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی این کشور نامگذاری شده، شرکت کردند. آنها اشغال سرزمین های فلسطینی توسط اسرائیل را محکوم کردند و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. رئیس جمهور ایران در حاشیه راهپیمایی روز قدس گفت: ما در سایه ایستادگی و مقاومت به طور قطع به پیروزی دست خواهیم یافت. روحانی اظهار داشت مردم مسلمان یکی از آرمان هایشان در منطقه تامین امنیت منطقه است و یکی از راه های امنیت منطقه این است که مردم مسلمان بتوانند در سرزمین خودشان باشند.

هاآرتص: ایرانی ها شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند

روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم مانند دیگر رسانه های اسرائیلی خبر برگزاری راهپیمایی روز قدس در ایران را منتشر کرده است.

هاآرتص خبر خود را از رویترز و با این تیتر منتشر کرده است: «روحانی: در کنار ملت مظلوم فلسطین می ایستیم

در این خبر اشاره شده است که شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

روزنامه بریتانیایی دیلی استار نیز در ضمن پوشش مراسم روز جهانی قدس در ایران گزارش داد: مردم ایران در آخرین جمعه ماه رمضان در راهپیمایی ضد صهیونیستی شرکت کردند و شعارهای ضد صهیونیستی سر داده و بر آزادسازی قدس تاکید می کنند.

پایگاه خبری "المعلومه" عراق با پوشش اخبار روز قدس، نوشت: 3500 خبرنگار و فیلمبردار راهپیمایی های روز قدس که از خیابان ها و میدان های اصلی آغاز و به محل برگزاری نماز جمعه ختم می شوند را پوشش خبری می دهند. شرکت کنندگان در تظاهرات روز قدس، خواستار وحدت امت مسلمان، حمایت از انتفاضه فلسطین و برائت جستن از رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری شدند.

تایمز اسرائیل: ایرانی ها پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند

پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل هم با انتشار خبر خبرگزاری فرانسه برگزاری راهپیمایی روز قدس در تهران را پوشش خبری داده است.

این پایگاه در تیتر خبر خود نوشته است: «ایران برای گرامیداشت روز قدس، راهپیمایی سالانه ضد اسرائیلی برگزار کرد

تایمز اسرائیل همچنین نوشته است که تظاهرات کنندگان ضمن به آتش کشیدن پرچم اسرائیل، خواستار نابودی این رژیم شدند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: حامیان فلسطین در تهران روز جمعه همزمان با روز قدس به خیابان ها آمدند و شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. امسال در این راهپیمایی شعارهای ضد آل سعود نیز سر داده می شد.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» هم نوشت: ایرانیان امروز و در روز قدس اقدامات اسرائیل را در سرزمین های اشغالی محکوم کردند.

خبرگزاری العربیه عرستان سعودی نیز به انعکاس راهپیمایی مردم ایران پرداخت و نوشت: رسانه های ایران  می گویند این تظاهرات در سراسر کشور برگزار شده است.

خبر گزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از این راهپیمایی نوشت: ده ها هزار نفر از مردم ایران در پایتخت این کشور برای راهپیمایی روز قدس به خیابان ها آمده اند برخی از افراد پرچم اسرائیل را پاره کردند و مرگ بر آمریکا را فریاد زدند.

خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان هم نوشت: ایرانیان در تهران و 850 شهر دیگر صبح روز جمعه شعارهایی علیه اسرائیل سر دادند و راهپیمایی روز قدس را برگزار کردند.

شینهوا: صدها هزار ایرانی تداوم اشغالگری اسرائیل را محکوم کردند

خبرگزاری چینی «شینهوا» در گزارشی از تهران، نوشته است که ایرانی ها در روز قدس با فلسطینی ها اعلام همبستگی کردند.

شینهوا نوشته است: «صدها هزار نفر از ایرانی ها روز جمعه به مناسبت روز قدس در راهپیمایی شرکت کرده و ضمن اعلام همبستگی با فلسطینی ها، تداوم اشغال اراضی فلسطینی ها توسط اسرائیل را محکوم کردند.»

این خبرگزاری همچنین نوشته است که در تهران، تظاهرات کنندگان شعار ضداسرائیلی و ضدآمریکایی سر دادند و پارچه نوشته هایی در دست داشتند که شعارهای روی آن ها بر «مقاومت علیه جنایات اسرائیل» و بازگرداندن آوارگان فلسطینی به سرزمین مادری شان تأکید داشت. 

شینهوا با اشاره به شرکت مقامات ارشد ایرانی در این راهپیمایی و نحوه شکل گیری روز قدس، نوشته است: «در بیانیه ای که در پایان این راهپیمایی قرائت شد، تظاهرات کنندگان بر حمایت همه جانبه کشورشان از مبارزه فلسطینی ها علیه فشارهای اسرائیل در اراضی اشغالی تأکید کردند.»

انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان