به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام مهدی صدیق امام جمعه لنگرود در خطبه های نمازجمعه روز قدس مجددا انتقاد خود از صحبت های چندوقت گذشته یکی از روحانیون برجسته کشور در خصوص معضل حجاب در گیلان را بیان کردند.



در این خصوص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان لنگرود بیانیه ای را برای تحریریه لنگرخبر ارسال کرد.



در این بیانیه امده است :



 



متأسفانه موضع گیری تعجب برانگیز امام جمعه محترم شهرستان لنگرود در نماز جمعه روز قدس که اعتراض عده زیادی از حاضرین را در برداشت و تنها به فاصله چند روز از ابراز گله مندی مقام معظم رهبری از ولنگاری مسئولین در حوزه فرهنگ، بیشتر شبیه به یک نوع فرار به جلو برای تطهیر خویش و توجیه نابسامانی ها بوده است .

مسئولین محترم معترض بهتر است پرده از چشمان خود کنار زده و دست ها را از گوش های خود بردارید.

برای پی بردن به چالش های فرهنگی استان شهرستان نیازی به رفتن در کنار دریاها، جنگل ها و کوه های سرسبز مسافر پذیر نیست. با گشت وگذار در کوچه و خیابان، بازار، دانشگاه ها و بیمارستان های خصوصی حتی دولتی که شما منکر بی حجابی در آن هستید شاهد آنیم که فرقی با تالارهای عروسی ندارند و تغییر هویت فرهنگی شهر را به راحتی مشاهده خواهید کرد.

یا اگر در شب های تاسوعا و عاشورا با ماشین های شاسی بلند خود گذری به مسیرهای جاده چمخاله خیابان شریعتی یا خیابان بابک و... داشته باشید آگاه می شوید که همه کسانی که در طول سال با پوشش نامناسب در سطح استان می بینیم مسافر نیستند.

هرچند رفتار و پوشش ناپسند بعضی از مسافران که به حق میزبان، احترام نمی گذارند، بلایی عظیم بر سر دین و اعتقادات مردم می آورد امّا دراین بین جای کار فرهنگی عالمانه، هوشمندانه، سنجیده و برنامه ریزی شده برای مردم استان بدجور خالی مانده است.

شما که از سخنان خطیب توانا حجت الاسلام رفیعی به خشم آمده اید می شود به مردم بگویید برای ارتقاء فرهنگ شهر شهیدپرورمان چه کرده اید؟



 



جنابعالی که به عنوان رئیس ستاد امربه معروف شهرستان هستید چند جلسه در سال جاری یا سال گذشته در این زمینه برقرار کردید؟ نتیجه آن جلسات برگزارشده چه بوده است؟

آیا جلسات کارگروه فرهنگی سازمان مربوطه شما به ویژه کارگروه حجاب برگزار می شود؟

یا اصلاً چنین کارگروهی در ادارات تشکیل شده است؟

بانوان مسلمان گیلانی با آن پیشینه تاریخی و اعتقادی به دنبال یک پوشش مناسب و در شأن باقیمت مناسب هستند، به نظر شما دریکی از مغازه های استان یافت می شود؟



از جناب عالی سؤال می کنیم چرا وقتی جوانان انقلابی دردمند دین که در غالب مجموعه جبهه فرهنگی انقلاب شهرستان از شما تقاضای وقت ملاقات می کنند به جای اینکه آغوش گرم خود را برای این عزیزان بگشایید می گویید من شماها را نمی شناسم.



کار به جایی رسیده که وقتی یک خانم چادری گیلانی به خارج از استان سفر می کند با تعجب از او می پرسند مگر شمالی ها چادر هم می گذارند؟

این بود ترویج فرهنگ دیار دیلم و میرزا؟

این بود نتیجه جان فشانی شش صدوچند شهید شهرستان لنگرود؟

به چنان بی برنامگی رسیدیم که مقام معظم رهبری رسماً، از کلمه «ولنگاری در مدیریت فرهنگی» استفاده کردند ولی بااین وجود حتی یک نفر از ۱۳ نماینده استان به عضویت در کمیسیون  فرهنگی مجلس درنیامدند! پس خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل! مسئولینی که امروز دم از هویت فرهنگی و خون شهدای گیلان می زنید بارها و بارها خودشان یا افراد زیرمجموعه شان در جشنواره های مثلاً فرهنگی شاهد رقص زنان گیلانیان هم به بهانه ترویج فرهنگ بومی بوده اید و دم برنیاوردید.



در پایان از استاد رفیعی تشکر می کنم که بالاخره حرف دل که نه، غصه مردم گیلان را رسانه ای کردند تا مردم کشورم بدانند که بدحجابی ها و بداخلاقی های فرهنگی و اجتماعی که در استان و همه مراکز توریستی کشور اتفاق می افتد موردپسند مردم آن دیار نیست.



وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان لنگرود
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان