به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، با گذشت ماه ها از انتخابات مجلس و مشخص شدن دقیق ترکیب سلایق و وزن سیاسی جناح ها، تلویزیون فارسی بی بی سی در اقدامی عجیب برنامه تحلیلی “پرگار” را با موضوع «واکاوی دلایل شکست اصولگرایان در انتخابات اخیر» روی آنتن فرستاد!   “داریوش کریمی” مجری برنامه یادشده -که پس از گماشته شدن همسرش (رزیتا لطفی) به مدیریت بخش فارسی بی بی سی، نسبت به قبل از جسارت بیشتری برخوردار شده است- در برنامه مورد اشاره رسما ادعا کرد که اصولگرایان در انتخابات اسفند ۹۴ “شکست تمدنی  وفرهنگی” را تجربه کرده اند! این در حالی است که به اذعان اکثر ناظران و حتی رسانه های بیگانه، نتیجه انتخابات و خروجی آرای مردمی کفه اصولگرایان را سنگین تر نشان می دهد.     %image_alt%

داریوش کریمی مجری برنامه “پرگار” مدعی شکست تمدنی و فرهنگی اصولگرایان در انتخابات اخیر شد!

   

یکی از استدلال های سطحی داریوش کریمی این بود که نامبرده راهیابی تنها ۳۰% از نمایندگان سابق به مجلس دهم را نشانه شکست اصولگرایان قلمداد می کرد؛ حال آنکه در تمام نظام های پارلمانی و کلیه ادوار مجلس، غالب منتخبان از چهره های جدید هستند و بیشتر نمایندگان عوض می شوند.

ضمنا تغییر افراد مجلس زمانی دلیل شکست یک جریان است که افراد جایگزین از جریان رقیب باشند، وگرنه انتخاب شدن افراد تازه وارد منسوب به همان جناح را نمی توان به “شکست” تعبیر کرد.

البته بی اطلاعی مجری پرگار از وقایع جاری علت دیگری هم دارد؛ داریوش کریمی مدتی است از لندن به لس انجلس عزیمت نموده و برنامه هایش را در آنجا ضبط می کند. این دوری از لندن احتمالا موجب شده است که وی از برخی تغییرات در شیوه خبرپراکنی بی بی سی عقب بماند.

    خاطرنشان می شود پس از برگزاری انتخابات در اسفند ۹۴ به دلیل اینکه تقریبا یک سوم نمایندگان منتخب دارای سابقه سیاسی روشن نبودند، رسانه های بیگانه به ویژه بی بی سی فارسی برای القای پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات تلاش زیادی به خرج دادند.     %image_alt%     اما بعد از انتخاب هیأت رئیسه مجالس خبرگان و شورای اسلامی که به ریاست آیت الله جنتی و دکتر علی لاریجانی منجر شد، همچنین با مشخص شدن ترکیب کمیسیون های تخصصی مجلس و رؤسای آن ها، رسانه دولتی انگلیس اصلاح طلبان و منتخبان لیست امید را به باد انتقاد گرفت.  

خشم  تحلیل گران بی بی سی را می توان از لابلای مقالاتی که در مورد اصلاح طلبان و لیست امید نگاشته اند دریافت؛ از جمله این مقالات می توان به عناوینی مانند “اصلاح طلبان، مسخ انتخابات وترجمه خوش آهنگ منویات نظام” ، “اصلاح طلبان و ریاکاری دوسویه” و “چرا نباید هاشمی رفسنجانی را جدی گرفت؟” اشاره کرد.

  %image_alt%

تحلیلگران بی بی سی فارسی که برای القای پیروزی اصلاح طلبان تلاش می کردند، پس ازمشخص شدن نتایج انتخابات هیأت رئیسه مجالس خبرگان و شورای اسلامی به اصلاح طلبان تاختند


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان