به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، به نقل از زیتون خبر، مادران و زنان روستای انبوه رودبار به خاطر پوشش و حجاب خود که برگرفته از سنت فاطمی است در بین زنان و مردان این خطه شهره اند.
آنچه می خوانید گفت و گوی کوتاه یکی از بانوان روستای انبوه رودبار گیلان است که به بهانه هفته عفاف و حجاب با وی انجام داده ایم. زهرا امین زاده، می گوید: انبوهی ها به سنت های دیرینه خود پایبندند و بسیاری از آداب و رسوم خود را حفظ کرده اند. وی ادامه داد: این سنت به نسل جدید انتقال داده شده و امروز به دست نسل جوان روستا رسیده است و آنهان نیز بر آداب و رسوم گذشتگان خود پایبندند.

ba834e9a-8818-4efe-827a-e5e80f4282e4

 

لباس محلی زنان انبوه به دلیل حفظ کامل حجاب و از طرفی برای حفظ سنت دیرینه مردم این سرزمین مورد استقبال بانوان انبوهی است.

این بانوی روستایی، ابراز کرد:لباس محلی زنان انبوه به دلیل حفظ کامل حجاب و از طرفی برای حفظ سنت دیرینه مردم این سرزمین مورد استقبال بانوان انبوهی است. وی افزود: بچه های کوچک هم همین لباس را می پوشند بدون اینکه اجبار شده باشند. حتی کسانی که در شهر زندگی می کنند وقتی به انبوه می آیند لباس شان را عوض می کنند و لباس محلی به تن می کنند. امین زاده تصریح نمود: لباس محلی روستای انبوه از (جلیقه، پیراهن و دامن) تشکیل شده است، بسیاری از این لباس ها توسط بانوان انبوهی دوخته می شود. در بخش دیگر این گفت و گو پای مسائل و مشکلات انبوه به میان آمد، وی ادامه داد: روستای انبوه با مهاجرت اهالی اش روبرو است و بسیاری از اهالی در سالهای اخیر به دلیل پاره ای از مشکلات از روستا به شهر مهاجرت کرده اند. بهورز روستای انبوه تصریح نمود: مهم ترین مشکل بنده و اهالی انبوه دوری مسیر و از همه مهم تر نداشتن جاده آسفالته است که برای اهالی و رهگذران این مسیر مشکلات بسیاری را به وجود آورده است. وی تصریح کرد: خرابی جاده و همچنین نزدیکی انبوه به استان قزوین سبب شده تا مردم برای خرید و تهیه مایحتاج زندگی به قزوین بروند و کمتر از مسیر جیرنده به رودبار رفت و آمد کنند. این بخشی از دغدغه ها است.

DSC08341

زنان و دختران روستای انبوه با هر تحصیلات و هر سمتی وقتی بخواهند به روستای انبوه ورود کنند لباس محلی به تن می کنند   عین الله عزیزپور مسئول پایگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عمارلو نیز به خبرنگار ما با اشاره به پوشش زنان اینانبوه گفت: دختران و زنان روستای انبوه ثابت کرده اند می توان در دنیای با تکنولوژی امروز با افتخار با حجاب بود آن هم حجابی که از قدیم الایام مادران این سرزمین به آن عشق ورزیده اند و آن را به زنان با عفت روستای انبوه منتقل کرده اند. وی ادامه داد: زنان و دختران روستای انبوه با هر تحصیلات و هر سمتی وقتی بخواهند به روستای انبوه ورود کنند لباس محلی به تن می کنند. این مسئول بیان داشت: زنان انبوه به حجاب خود اهمیت می دهند چون معتقدند بهترین حجاب و کامل ترین حجاب لباس انبوهی است. وی با بیان اینکه این اعتقادات بروی کودکان خردال هم تاثیر گذاشته است، افزود: کودکان روستا هم به پوشیدن لباس محلی روستا علاقه دارند. انتهای پیام
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان