به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، عمران علیزاده استاد دانشگاه، ضمن اشاره به کودتای ترکیه و مقایسه ی آن با حوادث و وقایع سال ۸۸ ایران، طی مطلبی کوتاه نوشت:

ملتهای زنده و ماندگار هیچگاه حوادث تلخ سیاسی کشورشان را فراموش نمی کنند و از آن عبرت می گیرند . حوادث این روز های کودتای نافرجام ترکیه که با هدف تجزیه سرزمینی این کشور ، شتاب در پروژه ساخت نهایی کشور جعلی کردستان و نهایتا اجرایی کردن طرح خاورمیانه بزرگ انجام گرفت ، روزهای بعد از کودتای نافرجام مخملی در سال ۸۸ ایران را به ذهن می آورد .

واکنشهای غیر قابل تصور اردوغان ریس جمهور سکولار ترکیه که سالهای پیش مورد حمایت جمعی از به اصطلاح نخبگان سیاسی کشورمان بود ، آنهایی که سکولاریسم در ترکیه را مدینه فاضله ای برای دنیای اسلام در مقابل حکومت انقلابی ایران می دانستند ، براستی عبرت آموز است .

باز داشت همراه با خشونت هزاران نفر ، اخراج بیش از پنجاه هزار نفر از کارمندان دولت اکثرا به جرم داشتن کتابی یا داشتن جانبداری شفاهی از فتح الله گولن رهبر اوپوزیسیون ترکیه یا نقدی بر رفتار اردوغان و نهایتا تلاش برای لغو قانون ممانعت از اعدام برای کشتار ده ها از عوامل کودتا فقط بخشی از رفتارهای دولت سکولار ترکیه است .

براستی پیاده نظام های کودتای مخملی سال ۸۸ در ایران ،کشوری که در آن طبق قانون مجازات اعدام برای خائنین به منافع ملی کشور پیش بینی شده است ، چه جوابی برای ملتشان دارند وقتی حکومت انقلابی مستحقین به اعدام را درسال ۸۸ مورد لطف قرار می دهد ؟

چه جوابی برای ملت دارند وقتی حتی یک نفر به جرم اردوکشی خیابانی و همراهی با کودتاچیان سال ۸۸ از کار اخراج نمی شود؟

نظام انقلابی ملتش را برای منافع ملی میخواهد و همواره به عبرت خطا کاران امیدوار است . نکته ای که حکومت سکولار ترکیه انگار نیازی به آن نمی بیند.

این تفاوت اصلی بین مردم سالاری دینی ایرانی و دیکتاتوری سکولار ترکیه است .
قدری منصف باشیم.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان