به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، به نقل از «لاهیجان»، نیکفر در جلسه شورای کشاورزی استان گیلان که دیروز در پژوهشکده چای شهرستان لاهیجان برگزار شد با بیان اینکه خیلی از مسائل با حرف حل نمی شود و باید در این رابطه کارجدی صورت گیرد گفت: از زحمات استاندار گیلان در ارتباط با پیگیری های وضعیت بهای برگ سبزچای و چای سنواتی تشکر میکنم و از تلاش های رئیس سازمان چای که تا پای دار رفتند و به دادگاه احضار شدند قدردانی میکنیم. وی گفت: صنعت چای با حمایت های چندسال اخیر دولت و خصوصا با حمایت آقای نوبخت در حال برخاستن است و امیدواریم شاهد بهبود این صنعت باشیم.

**آثار و نتایج پژوهشکده چای لاهیجان در باغات چای مشهود نیست

نیکفر با انتقاد از پژوهشکده چای شهرستان لاهیجان با بیان اینکه فلسفه مراکز تحقیقاتی و آموزشی این است که آثار این تحقیقات را در نتیجه کارها مشاهده کنیم گفت: تسطیح اراضی، هزینه تولید را کاهش می دهد و تاثیر خود را در نتیجه محصول نشان می دهد و نظر بنده در بحث چای هم همین گونه است. وی بابیان اینکه پژوهشکده چای در دهه های گذشته همین کارها را انجام میداد و امروز باید بدانیم چه تغییراتی در باغات چای صورت گرفته است گفت: طی سنوات اخیر، تغییراتی که وابسته به تحقیقات چای باشد را مشاهده نکرده ایم. نماینده لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه بنده از جمله افرادی هستم که در اولین فرصت در روستاها حاضر می شود و دائم در حال تردد بین روستانشینان هستم و بین مردم حضور دارم گفت: آثاری از آمارهایی که موسسه تحقیقات چای ارائه کرده اند به چشم ندیده ام و امیدوارم که این تغییرات روزی اعمال شود. وی با بیان اینکه طبق گفته یکی از اساتید دانشگاهی، گذشتگان ما سواد نداشتند ولی آثار فراوانی از خود برجای گذاشتند و باید آثار کارهای ما نیز در طی یک دوره مدیریتی مشخص و معین باشد گفت: مردم آمارها را می شنوند و تا وقتی که آثاری نداشته باشد باور نخواهند داشت، بنابراین وقتی که سمینارها و کارگروه ها به این شکل تشکیل شود نتیجه ای نخواهد داشت.

**پرداخت بهای برگ سبزچای باید بروزرسانی شود

نماینده مردم لاهیجان با بیان اینکه چایکاران نگران دریافت بهای برگ سبز چای هستند و باید قبول کنیم مشکلات دولت مشکلات نظام و مردم است و برعکس این موضوع را نیز باید بپذیریم گفت: در این شرایط پیگیری های لازم انجام می شود ولی تنگناهایی هم در مسیر پیش رو وجود دارد. وی افزود: پرداخت بهای برگ سبز چای باید بروزرسانی شود، یعنی کشاورزان دغدغه این را نداشته باشند که برگ سبز چای را الان تحویل دهند و بهایش را سال بعد دریافت کنند. وی در ادامه با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی محدود کردن افراد معنی و مفهومی ندارد و اگر کسی بخواهد بین افراد خط کشی کند، این به معنی خدمت برای دولت نیست تصریح کرد: سه قوه وظیفه داریم در کنار هم باشیم و ملت در کنار این قوا و زیر بیرق و هدایت مقام معظم رهبری باشند و در این چارچوب هرکس حرکت کرد و خط قرمزها را رعایت کند، بنده به عنوان نماینده مردم از طرف مردم در خدمت آنها خواهیم بود ولی اگر خط قرمزها نادیده گرفته شود، این به معنی خدمت به مردم نیست.

**منفعت عده ای به حاشیه بردن موضوع فیش های حقوقی نجومی است

نماینده لاهیجان و سیاهکل با اشاره به فیش های نجومی برخی مدیران با بیان اینکه برخی موضوع و مبحث فیش های حقوقی را به حساب دولت قبل و دولت فعلی می گذارند تا مسئله اصلی را به حاشیه ببرند گفت: نباید از بنده سوال شود که از کدام جناح هستید، بلکه باید سوال شود که شما در مجلس شورای اسلامی از حق ملت دفاع می کنید یا خیر و اجازه سوءاستفاده از بیت المال را به کسی می دهید یا خیر. وی افزود: هر فردی که به مملکت خیانت کرده و از بیت المال مازاد حق، لیاقت و کفایت خود برداشته باید مجازات شود.

**اعضای لیست امید و ناامید مجلس شورای اسلامی امیدوار هستند

نیکفر با اشاره به محمد صادق حسنی (نماینده لیست امید شهرستان رشت که در این جلسه حضور داشت) با بیان اینکه شما از لیست امید وارد مجلس شدید و بنده از لیست ناامید ولی هر دو امیدوار هستیم و به توصیه بزرگان با همه ی دوستانی که در مجلس هستند رفاقت داریم گفت: ممکن است بنده اعتقاد داشته باشم مسیری را از یک سمت و آقای حسنی از سمت دیگر برود، ولی همه ما به یک نقطه مشترک که آن توسعه پایدار ایران اسلامی، عزت اسلام و مسلمانان و عزت نظام جمهوری اسلامی است خواهیم رسید. نیکفر با بیان اینکه از نمایندگان محترم گیلان و مازنداران تشکر میکنیم و به نماینده کمیسیون کشاورزی آقای دکترحسنی خیرمقدم می گوئیم گفت: نامه ای را حدود بیست نفر از نمایندگان گیلان و مازندران به ریاست کمیسیون کشاورزی خطاب به وزیر جهادکشاورزی در ارتباط با وضعیت برنج تنظیم کردیم و اعضای کمیسیون کشاورزی نیز نامه را امضاء کردند. وی با بیان اینکه همانند نامه حمایت از برنج کاران که بنده را متهم کردند که فلان نامه را امضا نکردم افزود: بنا بر دلایلی ممکن است نماینده ای در مجلس حضور نداشته باشد، آقایان باتجربه می دانند و مطلع هستند ولی گویا عده ای بنا است هیچ چیز را قبول نکنند و ما هم بنا نداریم چیزی را به آنها بقبولانیم. نیکفر در ادامه با بیان اینکه ممکن است روزی سی تا چهل نفر از نمایندگان برای دیدن وزرا و حل مشکلات حوزه انتخابیه در صحن علنی حضور نداشته باشند گفت: امضای نامه حمایتی از برنجکاران را بنده گرفتم.

**گوشی تلفن همراه وسیله امتحان نماینده نیست/تغییر شماره تلفن و منش وسیله امتحان است

نماینده لاهیجان با بیان اینکه یکی از نمایندگان مجلس می گفت که با تلفن همراه ما را امتحان نکنید گفت: بنده از طرف همکاران خود عرض میکنم که یک نماینده مجلس حق دارد استراحت کند، در صحن علنی مجلس حضور داشته باشد و در مجامع مختلف باشد پس همیشه نمی توان آنلاین بود. وی با بیان اینکه باید بگویم که گوشی تلفن همراه وسیله امتحان نماینده مجلس نیست گفت: وسیله امتحان یک نماینده می تواند عوض شدن روش و منش های او و تغییر شماره تلفن همراه او باشد.

**برای استکبار دولت فعلی و دولت قبلی فرقی ندارند

نیکفر در ادامه گفت: پروژه های ناتمام در زمان انتخابات کلنگ زده شده و در حین انتخابات ناتمام افتتاح شد که پیگیر به سرانجام رساندن آنها هستیم و در این فرصت کوتاه، پیگیری های داشتیم و در آینده نیز مسئولین کشوری برای پیگیری خواهند آمد. وی در پایان با بیان اینکه برای استکبار جهانی دولت فعلی و دولت گذشته هیچ تفاوتی ندارد و همه ی ما روزی به این نتیجه خواهیم رسید گفت: دشمنی استکبار جهانی با ما برای انقلابی اسلامی، عزت و استقلال است. در برهه مختلف عمر انقلاب اسلامی جنگ نظامی، دیپلماسی، اقتصادی و فرهنگی داشتیم ولی همیشه ید واحدی در برابر استکبار جهانی بودیم. نیکفر افزود: مطالبات ملت ایران استقلال است و تنها کشوری در دنیا هستیم که تابع هیچ ابرقدرت خارجی نیستیم و می خواهیم انقلاب خود را جهانی کنیم. پایان پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان