به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، نشست کتابخوان ویژه کتابداران با حضور کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود در کتابخانه عمومی شمس لنگرودی این شهرستان برگزار شد.



در این نشست 5 نفر از کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود کتایهای خوانده شده خود در موضوعات متنوع به اشتراک گذاشتند.

«لحظه های حقیقی» تالیف: باربارا دی آنجلیس /ارائه دهنده : آمنه علی پور  (کتابدار کتابخانه عمومی شمس لنگرودی)





کتاب مذکور درباره لحظه های حقیقی است که سبب می شود زندگی اهمیت یابد. و به ما می گوید که چگونه لحظات حقیقی بیشتری داشته باشیم. این کتاب به ما می آموزد که درباره احساس خرسندی و معنی در لحظه اکنون، نه هنگامی که پول بیشتری دارید بلکه در هر لحظه از زندگی است. آفریدن لحظه های حقیقی کار سختی نیست.. این کتاب نوشته باربارا دی آنجلیس نویسنده و روانشناس آمریکایی می باشد که توسط انتشارات مهر در سال 1381 به چاپ رسیده است.



«فرزند پروری در عصر رسانه» تالیف :گلوریا دی گاناتور / ارائه دهنده : مرتضی تقی زاده(کتابدار کتابخانه  عمومی علامه طباطبائی شلمان )



کتاب «فرزندپروری در عصر رسانه» در هشت فصل تدوین، که فصل های اول و دوم با عناوین «چالش های فرزندپروری امروزی» و  «اصلاح هویت فرزندپروری» ارائه شده و در پنج فصل بعدی نیز به پنج نیاز اساسی فرزندپروری شامل داشتن یک ارتباط عاشقانه والد - فرزندی، برخوردار شدن از یک زندگی غنی درونی، تصویرسازی یا تخیل، بیان خلاقانه و همکاری و مشارکت شیوه ای برای ارتباط پرداخته شده است و این کتاب با فصل «پیش به سوی فرهنگی خودساخته» پایان می یابد. گلوریا دی گاتانو در کتاب «فرزندپروری در عصر رسانه» نشان می دهد چگونه با جرأت و لذت بیشتری زندگی کنیم و فعالیت های خلاقانه را در موقعیت های روزانه خود بگنجانیم؛ به طوری که با انجام دادن چنین کاری می توانیم بر ارزش های تصنعی که فرهنگ ما را تحت تأثیر قرار داده اند فائق آمده و عملکرد خود را به عنوان پدر یا مادر بازسازی کنیم و به فرزندان کمک کنیم تا همانند انسان های سالم و خلاق رشد کنند.



«امپراطوری هیتلر» تالیف:استوارت گیل/ ارائه دهنده : سیدشاهرخ شاکری لنگرودی(کتابدار کتابخانه عمومی شمس لنگرودی)





کتاب امپراطوری هیتلر، نوشته استوارت گیل به تاریخ اروپا از اواخر قرن هجده تا اواسط قرن نوزدهم میلادی می پردازد و حوادث مربوط به جنگ های جهانی اول و دوم را مورد بررسی قرار می دهد و به تشریح کامل زندگی و افکار آدولف هیتلر دیکتاتور آلمان نازی پرداخته است. این کتاب را انتشارات ققنوس به چاپ رسانده است.



«بیش از اندازه است» تالیف: پیتر والش/ ارائه دهنده : فاطمه حنفی (کتابدار کتابخانه  امام علی (ع) شهر اطاقور)   



این کتاب شرح حال برخی از افراد است که احساس می کنند که لوازم درون خانة آنها بیش از حد و اندازه است و در میان آن اشیاء اضافی احساس خستگی می کنند. هر شئ برای خود حافظه ای دارد و عاطفه ای همراه با آن است، از این رو افراد آنها را در طول مدت زمان طولانی نگه می دارند. آت آشغال ها اغلب به تدریج صورت خارجی پیدا می کنند، و زمانی که اتاق ها عملکردشان را از دست بدهند، به این معناست که شلوغی همه جا را پرکرده است. در جنگ با آت آشغال ها، فضای آپارتمان نخستین جبهة نبرد است. اگر افراد در نگاه به آپارتمان و فضای اتاق خویش، دقیقا بدانند که به کدام اشیاء نیاز حتمی دارند و کدام را هرگز مورد استفاده قرار نمی دهند، مساله ای بروز نخوهد کرد، اما این کار معمولا به این سادگی نیست.



«مختصر حقوق خانواده» تالیف :حسین صفائی/ ارائه توسط: محمدرضا رجب خواه ( کتابدار کتابخانه حضرت زهرا (س) شهر کومله)



کتاب حاضر از کتاب های بسیار مفید در زمینه ازدواج، طلاق و قرابت میباشد. که به طور کامل از دید حقوقی به این سه موضوع پرداخته و میتواند راهنمای بسیار مناسبی برای کسانی که نیاز به اطلاعات حقوقی در زمینه ازدواج و طلاق دارندباشد.

در خاتمه این نشست صمیمی مسئولین کتابخانه های عمومی شهرستان به ارائه گزارش تفصیلی از مجموعه عملکرد فرهنگی کتابخانه های عمومی خود پرداختند.



[gallery columns="1" size="large" ids="61040,61041,61042,61043,61044,61045"]

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان