به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان عصر امروز در جلسه شورای اداری که در فرمانداری شهرستان لنگرود برگزار شد، اظهار کرد : مسئولین سال گذشته را به دلیل مشکلات مالی و اعتباری با سختی پشت سر گذاشتند و امیدواریم در سال جدید در خصوص اعتبارات کمتر با مشکل مواجه شویم.



 



حجت شعبانپور افزود : تأکید استاندار گیلان این است که تا پایان سال جاری پروژه جدیدی کلنگ زنی نشود و اعتبارات و تمرکز بر روی پروژه هایی باشد که دارای اهمیت و پیشرفت فیزیکی بیشتر است.



 



وی با تأکید بر نگاه ویژه مسئولین درباره پسماند، بیان کرد : مجوز احداث دو کارخانه کمپوست در تالش و لنگرود اخذ شد که مسئولین شهرستان ها باید زمینه های ایجاد برای احداث کارخانه را فراهم کنند.



 



معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به جمعیت 2 میلیون و پانصدهزارنفری استان گیلان، عنوان کرد : در حالت عادی 800 گرم توسط هر شهروند زباله تولید می شود این در حالی است که میانگین کشوری 600 گرم است و می توان این حجم از تولید زباله را به ثروت تبدیل کرد.



 



شعبانپور با انتقاد به تعلل برخی از شهرداران در خصوص پسماند، تصریح کرد : زباله در دنیا به عنوان ثروت محسوب می شود این در حالی است که زباله ها برای برخی به عنوان گرفتاری به شمار می آید.



 



وی با تأکید بر آموزش و فرهنگ سازی به شهروندان در خصوص پسماند، اظهار کرد : زباله هایی که می توان از آن تولید ثروت کرد در محیط زیست دفن می شوند.



 



معاون عمرانی استاندار گیلان افزود : جلوگیری و برخورد از ساخت سازهای غیرمجاز در سواحل، مراتع و ... توسط مسئولین شهرستان ها پیگیری و برخورد شود.



 



شعبانپور بابیان اینکه برخورد با ساخت سازهای غیرمجاز از تأکیدات استاندار نیز است، گفت : در این خصوص جلساتی توسط شورای حفظ بیت المال تشکیل و پیگیری های لازم نیز در حال انجام است.



 



معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در خصوص طرح پرورش ماهی در قفس گفت: این طرح از سال ۹۴در استان گیلان آغاز شده و مقدار ماهی تولید شده تا پایان مهرماه به سه هزار تن و تا شش ماهه سال ۹۶ به ۱۲ هزار و۸۰ تن خواهد رسید.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان