به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در جلسه شورای اداری که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان لنگرود برگزار شد، گفت: از 121 روستای بالای 20 هزار خانوار در لنگرود ، 43 روستا در بخش مرکزی قرار دارد.



 



وی بابیان اینکه 38 روستا در شهرستان لنگرود از آب شرب پایدار برخوردارند، تصریح کرد: برای این تعداد  از روستاها 430 کیلومتر شبکه گذاری و بیش از 18 میلیارد تومان هزینه شده است.



 



محمدعلی فرامینی ادامه داد: شاخص بهره مندی بخش مرکزی شهرستان بالاتر از 94 درصد است.



 



وی بابیان اینکه 5 روستای دیگر لنگرود نیز از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، افزود: این پروژه در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید که بخش مرکزی با این 5 روستا به طور کامل از آب شرب برخوردار خواهد شد.



 



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی مجتمع آب رسانی شهید املاکی در سال 93 آغازشده و تاکنون نیز روند کار با خوبی در حال پیشرفت است، اذعان کرد: فاز اول این مجتمع در اطاقور با 3 میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه تا شهریور سال جاری افتتاح و آب را به تمامی روستاها مدنظر خواهد رسید.



 



وی ادامه داد: تا پایان سال جاری نیز مابقی روستاهایی( 30 روستا) که در این مسیر قرارگرفته نیز از این نعمت برخوردار خواهند شد و این عملیات در حال پیگیری است.



 



فرامینی با ابراز امیدواری از اینکه با همین سرعت این کار را به اتمام خواهیم رساند، اذعان کرد: بر اساس  قانون بهسازی و توسعه آب شرب روستایی از اعتبارات استانی حداقل ده درصد به این امر باید اختصاص یابد.



 
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان