به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در جلسه شورای اداری که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان لنگرود برگزار شد، گفت: شاخص اجرای طرح هادی در شهرستان  لنگرود۳۴/۷ درصد است که این شاخص معادل ۵۰ روستاست.



 



وی بابیان اینکه شاخص اجرای طرح هادی در استان۳۱/۳درصد است، خاطرنشان کرد: این شاخص در سطح کشور نیز ۴۰ درصد است که شهرستان لنگرود از شاخص کشوری کمی عقب تر است.



 



محمد اکبرزاده بابیان اینکه در چهارماهه سال جاری از دو هزار و ۵۹۹سند، هزار و ۸۰۰ سند در اداره ثبت اسناد شهرستان است، اظهار کرد: شاخص کشور در صدور سند ۴۲ درصد، استان ۳۴ درصد و شهرستان لنگرود ۳۶ درصد است.



 



مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به اینکه در کمیته برنامه ریزی شهرستان پنج میلیارد ریال در خصوص اجرای طرح هادی مطالبه شده است، اذعان کرد: ۱۲ روستا  نیاز به بازنگری طرح هادی دارد که ۲۴۰میلیون تومان نیز برآورد مالی برای آن پیش بینی شد.



 



اکبرزاده ادامه داد: در خصوص تسهیلات آماده سازی مسکن روستایی، ۷۱۱ فقره تسهیلات مسکن روستایی بااعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان جذب شده است.



 



جمشید ظهیری، مدیر عامل شرکت گاز گیلان هم در جلسه شورای اداری شهرستان لنگرود گفت: در حال حاضر در بخش روستایی از ۱۳۳ روستای مورد هدف در لنگرود، ۶۶ روستا و بیشتر روستای پرجمعیت گازرسانی و ۴۲ روستا نیز در برنامه قرار داده شده است.



 



وی بابیان اینکه در سال گذشته نتوانستیم آن طوری که مدنظر و مورد هدف بود، موفق شویم، افزود: از اواخر سال گذشته تاکنون از ۴۲ روستای تحت پوشش توانستیم شاخص را از ۸۰درصد به ۹۳ درصد ارتقا دهیم.



 



ظهیری ادامه  داد: نرم کشوری در حال حاضر ۶۳درصد، استان ۷۶درصد و شهرستان لنگرود بالاتر از نرم استانی است.



 
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان