به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، به نقل از ۸دی، محمدعلی نجفی با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور نوبخت در خصوص پرداخت مطالبات چایکاران در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اظهار داشت: نوبخت به معاونین ذیربط و خزانه دستور دادند حداقل ۲۵ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران تا پایان هفته پرداخت شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه پیش از این، ۵۸ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده بود افزود: با ۲۵ میلیارد تومانی که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دستور داد و مبلغی که سازمان چای از کارخانه داران اخذ خواهد کرد کل پرداختی به چایکاران تا پایان هفته به ۹۰ میلیارد تومان معادل ۶۰ درصد مطالباتشان خواهد رسید.

وی با یادآوری افزایش صد درصدی قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای در ۳ سال گذشته گفت: دولت در سال ۹۳، ۸۸ میلیارد تومان و در سال ۹۴، ۱۳۷ میلیارد تومان بابت خرید برگ سبز چای به چایکاران پرداخت کرده است.

استاندار گیلان به افزایش ۱۲ درصدی قیمت برگ سبز چای و ۴۲ درصدی میزان برداشت آن در سال جدید اشاره و اظهار کرد: به رغم محدودیت اعتباری اهتمام دولت و سازمان مدیریت برنامه ریزی پرداخت به موقع مطالبات چایکاران و کشاورزان سخت کوش است.

نجفی خاطر نشان کرد: تا پایان چهاردهم مرداد سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده بود در حالیکه این آمار تا پایان هفته ۹۰ میلیارد تومان و حدود ۲ برابر مدت مشابه ی سال قبل خواهد بود.

استاندار گیلان  همچنین با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از توسعه ی صنعت چای در  دولت تدبیر و امید در راستای تقویت صنعت راهبردی چای گفت: سال گذشته بدون بوروکراسی های بانکی  به کارخانه داران و کشاورزان چایکار، ۱۱۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق حمایت از توسعه چای با کارمزد چهار پرداخت شد.

گفتنی است از ابتدای فصل پرداشت تاکنون حدود ۸۲ هزار تن برگ سبز چای  به ارزش ۱۵۲ میلیارد تومان خریداری شده است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان