به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حسن پورقربان در حاشیه بازدید از پروژه های جدید عمرانی در رودسر در گفتگو با خبرنگار لنگرخبر گفت : شهرداری ارگانی است که مردم آن را قلب یک شهر می دانند و قلب یک شهر باید به دنبال خدمترسانی مساوی به تمامی مناطق باشد اما در این میان نقاطی وجود دارد که دچار حساسیت خاصی هستند به جهت اینکه تاکنون اقدامی برای آنها صورت نگرفته است و شهرداری موظف است برای تقویت و خدمات رسانی مناطق حساس تلاش بیشتر خود را به کار بندد.

شهردار جدید رودسر تصریح کرد: خوشبختانه به رغم همه مشکلات و محدودیت هایی که به دلیل کاهش منابع درآمدی برای شهرداری ها ایجاد شده اما در مجموع اقدامات خوب و رو به رشدی در حوزه های مختلف عمرانی، خدماتی و... در حال انجام است که به پرداخت بموقع حقوق کارکنان شهرداری و همچنین خدمات رسانی برنامه ریزی شده به مردم می توان اشاره کرد.

وی به ضرورت برنامه ریزی و هماهنگی شهرداری ها در اجرای اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: با رویه های جاری نمی توان به اهداف موردنظر دست یافت و قطعا شهرداری ها باید در کنار دیگر دستگاه های اجرایی در جهت اجرای برنامه ها در راستای مدیریت اقتصاد مقاومتی حرکت کنند و هماهنگی لازم را در این باره داشته باشند.

پورقربان از پروژه های مختلف عمرانی به عنوان ابزارهایی در جهت توسعه شهر رودسر توصیف کرد و گفت: اجرای صحیح هر پروژه بخصوص پروژه های عمرانی، می تواند به عامل مهمی در جهت توسعه مناطق مختلف شهری و در غیر اینصورت؛ اجرای ضعیف و ناقص این پروژه ها هم می تواند به عنوان مانعی جدی در راه توسعه شهری یا محل زندگی مردم مطرح باشد.

وی با بیان اینکه “برای اجرای صحیح پروژه های عمرانی، قطعا مدیریت تنها کارآیی نخواهد داشت و بایستی مشارکت همه جانبه شهروندان را به دنبال داشته باشد” گفت: طی سال های گذشته روحیه مشارکت جویی مردم در مسائل مختلف نسبت به زمان فعلی کمتر بوده که مطمئنا دلایلی همچون مشغله های زندگی و مسائل مالی و اقتصادی باعث شده که این روحیه مشارکت جویی مردم رو به ضعف و کاستی سوق داده شود که انتظار می رود در مدت زمان باقیمانده از عمر شورای چهارم این روحیه مشارکت جویی تقویت و شهرداری نیز بدنبال اجرای کارهای اساسی رود .

شهردار رودسر در بخش دیگری از صحبت های خود به ارائه گزارشی از اقدامات عمرانی و خدماتی انجام شده در طول این یک ماه پرداخت و گفت: پروژه ها مربوط به بهسازی و آسفالت شهرک شهید رجایی ، خیابان چافجیر ، مسکن مهر ، کوچه بهار ، کوچه گلمیر ، خیابان فلسطین و یاسمن 5 است که الحمدلله با روند روبه رشدی پایان یافته است .

پورقربان ادامه داد: مردم رودسر در انتظار چندین ساله نسبت به روکش آسفالت خیابان شهدا بسر می بردند که این امر نیز در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است .

وی به اجرای پروژه های بعدی اشاره کرد و افزود: جدولگذاری خیابان رامدشت – گسکرمحله و باهنر به طول 6000 متر ،جدولگذاری خیابان 18 متری کوی دانشگاه به طول 2000 متر ، موزائیک کاری خیابان 18 متری کوی دانشگاه به طول 9000 متر ، موزائیک کاری پیاده رو خیابان 25 متری آبکنار ، موزائیک کاری ضلع شمالی خیابان بعثت از میدان معلم تا گسکرمحله به طول 13500 متر مربع و لکه گیری و موزائیک سطح شهر به طول 5000 متر مربع بال اعتبارات داخلی شهرداری در حال اجرا است و از اقدامات تاثیرگذار شهرداری با توجه به نیاز این مناطق به شمار می رود .

پورقربان ادامه داد : لوله گذاری ادامه خیابان شهدا به طول 2300 متر ، لوله گذاری شهرک شهید انصاری به طول 350 متر ، لایروبی رودخانه کیارود و شیرارود ، لوله گذاری ساحل دوآب به طول 60 متر، لایروبی رودخانه های سطح شهر با اعتبار بالغ بر 13 میلیارد ریال نیز در حال اجرا و رو به پایان است .

شهردار رودسر با تاکید بر دغدغه مردم صیدرمحله به جهت احداث پل صیدرمحله گفت : ساخت این پل نیز با بررسی های بعمل آمده در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم در طول مدت تابستان بتوانیم ساخت این پروژه را به نیمه برسانیم و از دغدغه مردم بکاهیم.

پورقربان در ادامه از اجرای پروژه های روشنایی خیابان منتهی به ساحل رامدشت و گسکرمحله ، نورپردازی خیابان ساحلی ، اجرا و اصلاح میدان الغدیر شهرک شهید انصاری ، آسفالت قسمت غربی ساحل دریا و ادامه 25 متری شرقی تا شهدای جنیدی ، روکش آسفالت صیدرمحله ، آسفالت دور پارک ملت ، آسفالت خیابان گرجه پشت ، آسفالت خیابان 18 متری رجایی و لوله گذاری شهرک شهید انصاری در آینده ای نزدیک تا شهریور ماه خبر داد .
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان