به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حسین چراغی عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار یکی از خصلت های بارز خبرنگاران را آزادگی دانست و افزود: صداقت از دیگر خصوصیات خبرنگاران بوده و پیگیری مطالبات اجتماعی و فرهنگی که از سوی خبرنگاران انجام می شود در راستای روشن کردن افکار عمومی است.



مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: در دنیای کنونی با وجود فناوری های ارتباطی پیشرفته و متعدد در امر دستیابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف و با وجود مشکلات فراوانی که بطور آشکار در بیشتر نقاط کره زمین فراگیر شده است، کسب اطلاعات صحیح و قابل اطمینان، تنها از طریق خبرنگارانی درست،  امکان پذیر است.



وی در ادامه با اشاره به اهمیت صنعت دریایی اظهار کرد: صنایع دریایی در دنیای امروز، بیشترین سهم اشتغال زایی و درامدزایی را به خود اختصاص می دهد.



مدیر کل بنادر گیلان افزود: در چهار ماهه ابتدایی امسال،  یک میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا در بنادر گیلان صورت گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴۵ درصد رشد را نشان می دهد و این مهم با بازاریابی و کارشناسی محقق شده است.



وی تصریح کرد: در صادرات غیر نفتی که یکی از رسالت ها و اهداف اقتصاد مقاومتی کشور محسوب می شود، در چهار ماهه امسال ۱۷ درصد رشد رقم خورده است.



چراغی با اشاره به طرح های بنادر گیلان گفت: در بندر انزلی به عنوان بندر اصلی استان،  سرمایه گذاری های قابل توجهی توسط دولت و بخش خصوصی صورت گرفته است به طوری که در آینده ظرفیت بندرانزلی به ۱۷ میلیون تن در سال می رسد.



این مسئول ادامه داد: در بخش روساخت های تجاری در بندرانزلی از طریق بخش خصوصی برای ساخت سیلوها، انبارها، مخازن روغن، سردخانه، پایانه صادراتی و اسکله کانتینیری در سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان جذب سرمایه از بخش خصوصی صورت گرفته است.



مدیرکل بنادر گیلان از برنامه ریزی های انجام شده برای جذب ۱۰۰ میلیارد تومان در بندر انزلی تا پایان امسال خبر داد و گفت: یک پست اسکله در بندر آستارا در هفته دولت افتتاح می شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد و ظرفیت این بندر از ۶۰۰ هزار تن به یک میلیون تن افزایش می یابد.



وی با اشاره به بندر چمخاله لنگرود افزود: در بندر چمخاله فراخوان جذب سرمایه گذاری منتشر شده است  تا ساخت و توسعه این بندر توسط بخش خصوصی صورت گیرد.



به گفته چراغی، رویکرد اداره کل بنادر گیلان به سمت حمل و نقل کانتینیری برای سرعت بخشیدن در حمل و نقل است و ساخت مجتمع گردشگری ساحلی و دریایی در حوضچه غربی بندرانزلی و اتصال بندر به راه آهن از دیگر اقدامات این اداره کل با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی است.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان