به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سعید اوحدی در نشست خبری با اشاره به سالگرد حادثه منا اظهار داشت: تمام دستگاه ها از جمله وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت تلاششان احقاق حقوق حادثه منا است و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در پیگیری بحث حقوقی و در این زمینه از تمام ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: گروه های کارشناسی از وزارت امور خارجه به چند کشور خارجی مسلمان و غیرمسلمان از جمله فرانسه اعزام خواهند شد تا پیگیری صددرصدی موضوع را در دستور کار قرار دهند.

اوحدی با تایید این خبر که برخی از وکلای دیگر کشورها و حقوقدانان برای پیگیری حادثه منا و دفاع از شهدای این حادثه اعلام آمادگی کردند، ادامه داد: ما هم آماده هستیم از همه این ظرفیت ها استفاده کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به سالگرد حادثه منا نیز تصریح کرد: امسال این سالگرد به صورت ویژه و با حضور ۷ کمیته از جمله کمیته حقوقی برگزار خواهد شد.

وی با تکذیب این خبر که برخی کشورها را برای احقاق حقوق شهدای منا میانجی کردند، اظهار کرد: میانجی گری هر کشوری در این زمینه کذب است.

اوحدی تاکید کرد: تاکنون هیچ کشوری نتوانسته خسارت زائران مصدوم یا شهید خود را از عربستان بگیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت در مورد دو پلیس عربستانی نیز گفت: توقع ما این بود که عربستان دو پلیس مجرم را که جرم آنها اثبات شده بود و همه اسناد بیانگر جرم آنها بود، مجازات کند، اما تاکنون حکمی در این زمینه صادر نشده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان