به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در مراسم تودیع و معارفه معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور که صبح امروز در سالن جلسات دادستانی کل برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت گفت: ما می توانیم به تفکر بر پایه های اعتقادمان بیفزاییم و به نوعی از مشکلاتی که در جامعه با آن مواجه هستیم دور شویم، ریشه همه حرام خواری ها، خیانت ها و ظلم هایی که بشر مرتکب می شود در بی اعتقادی است اگر کسی ایمان داشته باشد هر گز به حقوق دیگران و اموال بیت المال تجاوز نمی کند. وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اقای بختیاری در سمت معاونت سیاسی امنیتی دادستان کل کشور خدمات ارزشمندی را به مجموعه دادستانی کل کشور و سایر بخش های مرتبط با معاونت انجام داد.

منتظری ادامه داد: هر پست و مقامی ابتدا و انتهایی دارد و خوشبختانه انتهای مسئولیت وی به نحوی به پایان رسید که قطعأ همه ما برای این امر غبطه می خوریم و آن توفیقی است که وی در جوار امام ثامن الحجج (ع) مدال خدمت به آستان قدس را در سینه داشته باشند، شاید عنایات علی ابن موسی الرضا (ع) نیز شامل حال وی شده است که مراسم تودیع و معارفه در دهه کرامت اتفاق افتاد. حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به معارفه معاونت سیاسی امنیتی دادستانی کل کشور گفت: آقای رحیمی از چهره های شناخته شده ای هستند و سال های سال در پست های قضایی خدمت کرده اند و مدتی در مجلس شورای اسلامی فعالیت داشته اند و به اعتقاد بنده ساختار مجلس و وظایفی که بر عهده نماینده است عرصه و زمینه مناسبی برای کسب اطلاعات است، خود بنده حدود 12 سال ارتباط تنگاتنگی با نمایندگان مجلس داشتم و انسان در مجلس از نظر توجه به جزئیات و مسائل کشور اطلاعات زیادی به دست می آورد و برای کسب تجربه و دانش اجتماعی جایی مناسب تر از مجلس سراغ ندارم. وی ادامه داد: آقای رحیمی به مدت 4 سال نیز در سمت ریاست دیوان محاسبات انجام وظیفه کردند و فعالیت در این عرصه ها دانش و بینش انسان را عمیق تر می کند، بنابراین وی تجربه خوبی در این زمینه دارد به همین دلیل پس از پایان خدمت آقای رحیمی در دیوان محاسبات بنده به دنبال این بودم که با توجه به جامعیتی که در سوابق وی وجود دارد پیشنهاد معاونت سیاسی امنیتی دادستانی کل کشور را به ایشان بدهم بنابراین خدمت ریاست قوه قضائیه این موضوع را مطرح کردم و ایشان نیز این مسئله را پذیرفتند و امروز این معارفه به صورت رسمی انجام شد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: امیدواریم با آشنایی و تخصصی که معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل نسبت به مسائل بین المللی دارند همکاران به عنوان دست های قوی و توانمند با وی همکاری لازم را داشته باشند. منتظری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: آقای ذبحی نیز در معاونت قضایی دادستان کل از زمان آیت الله دری نجف آبادی زحمات و تلاش های قابل توجهی داشتند و در برهه ای که بحث پرونده های مرتبط با مواد مخدر مطرح بود زحمات زیادی کشیده و تجربیات زیادی کسب کردند و امیدوارم این تغییر سمت و جابجایی به آن معنا نباشد از تجربیات وی استفاده نکنیم. وی خاطر نشان کرد: تقدیر و تشکر از زحمات همکاران قطعأ شکر نعمت الهی است که در مسیر خدمت به مردم، نظام جمهوری اسلامی ایران و شهدای عزیز و ولایت امر در تلاش هستند و انجام وظیفه می کنند. دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث فیش های حقوق های نجومی گفت: در کارگروهی که به منظور بررسی فیش های حقوقی مقرر شده به صورت جدی پیگیر این موضوع هستیم. لیست های مختلفی از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و ... دریافت کردیم.

وی ادامه داد: لیست 1600 نفره ای گرفته ایم که از این افراد تعداد زیادی نیستند که حقوق آنچنانی می گیرند آنطور که در مسئله فیش های حقوقی اشاره شد مدیران ما انقدر فاسد نیستند و در بخش قابل توجهی از حقوق ها مبانی قانونی و مصوباتی وجود دارد که در آن ولنگاری بوده است، اما همین مقدار کم هم در نظام جمهوری اسلامی ایران پذیرفته نیست؛ چراکه نظام ما مبتنی بر مبنای دینی و قرانی است. وی خاطرنشان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران نظام مظلومی است، از دشمنانی که در رأس آن آمریکا و جهان استکبار است تا بعضی از کسانی که دورن هستند و لباس دشمن نپوشیده اند اما عمل آن ها ضربه هایی به نظام می زند به جمهوری اسلامی ایران ظلم و ستم روا داشته می شود. دادستان کل کشور در پایان گفت: کارگروهی که به منظور بررسی فیش های حقوقی تشکیل شده، کارشان را به صورت جدی پیگیری می کنند اما کار گسترده است و احتیاج است که هم مبانی قانونی و هم مصوباتی که دستگاه های دیگر داشته اند بررسی شود و آنجایی که پولی به ناحق گرفته باشند به بیت المال برخواهد گشت. انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان