به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام علیرضا پناهیان عصر امروز در همایش بزرگ یزد انقلابی که با حضور بسیجیان سراسر استان یزد برگزار شد، اظهار داشت: برای رفع جهل از جامعه اسلامی باید به مطالعه تاریخ اسلام بپردازیم و کتابی با این عنوان در مدارس تدریس شود.

وی با بیان اینکه اغلب افراد جامعه ما نسبت به تاریخ اسلام بی سواد و ناآگاه هستند، افزود: یک نیروی انقلابی باید از تاریخ اسلام خبر داشته باشد و خواندن تاریخ توسط افراد باید با تحلیل اتفاق بیفتد.

پناهیان با تاکید بر اهمیت تاریخ و مطالعه دائم تاریخ اسلام تصریح کرد: برای رفع جهل از جامعه اسلامی باید تاریخ اسلامی توسط علما در مساجد و نهادهای فرهنگی آموزش داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قرآن آیات سیاسی بسیاری دارد و اقیانوسی کشف نشده و ناشناخته است، عنوان کرد: به خواندن آیات سیاسی قرآن بپردازید و از آن درس بگیرید اما برداشت فردی از مفاهیم آن نداشته باشید.

پناهیان با اشاره به آسیب برداشت فردی از مفاهیم قرآن تاکید کرد: نفاق یک پدیده اجتماعی و سیاسی است که نباید از آن برداشت فردی داشت.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ذخائر معنوی در یک جامعه انقلابی و رو به رشد تاکید کرد و افزود: به عنوان نمونه یزد ذخیره معنوی ارزشمندی همچون آیت الله مصباح یزدی دارد که باید در مباحث عقلی و فکری از آن پیروی کرد زیرا جایگاه ایشان به اندازه ای است که علمایی همچون علامه طباطبایی و علمای اهل فلسفه و اهل علم و معارف درباره ایشان صحبت کرده اند.

پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز در آموزش و پرورش ما نقایصی وجود دارد که باید برطرف شود، افزود: در مقطع دبستان هنوز به روش ۳۷ سال پیش کار می کنیم و این نقصی است که باید رفع شود و باید یک دبستان اسلامی راه اندازی کنیم که آموزش در آن طبق دستورات دینی باشد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان