بخشدار مرکزی لنگرود در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به فرارسیدن هفته دولت، اظهار داشت : خدمت صادقانه شهیدان رجایی و باهنر به مردم و نظام اسلامی باعث شد تا هفته ای را به عنوان هفته دولت نام گذاری کنند و گوشه ای از خدمات دولت برای مردم به نمایش گذاشته می شود.



 



وی بابیان اینکه دولت و ملت از هم جدا نیستند و همه متعلق به یک نظام می باشند، افزود : بخشداری به عنوان بخش کوچکی از دولت، در راستای بهبود وضعیت روستاها و مناطق تحت پوشش تلاش می کند.



 



محمد رنجبر با تأکید بر اینکه کارهای خوب را باید به مردم اطلاع رسانی کرد، تصریح کرد : اعلام خدمات نظام به مردم، موجب دلگرمی و همراهی بیش ازپیش مردم می شود و هفته دولت فرصت خوبی برای ارائه خدمات به مردم به عنوان الگو است.



 



وی عنوان کرد : در راستای اطلاع از آخرین وضعیت روستاها و مناطق تحت پوشش بخشداری مرکزی، در هرماه جلساتی با دهیار و اعضا شورا و مسئولین شهرستان دریکی از مساجد محلات با مردم برگزار می شود تا آخرین مطالب و مشکلات محل توسط مردم مطرح و از طریق مراجع قانونی برای رفع مشکلات تلاش می کنیم.



 



رنجبر با اشاره به اینکه باید واقعیت ها و ظرفیت های موجود در کشور و استان را در نظر گرفت، اظهار داشت : نباید بیش ازحد انتظارات مردم را بالا برد و باید وعده های قابل اجرا به مردم اعلام  شود، باید کارها بر اساس واقعیت های روز جامعه و پتانسیل های موجود دولت انجام گیرد.



 



بخشدار مرکزی لنگرود گفت : تلاش می کنیم فاصله بین مردم و مسئولین کمتر شود و کاهش فاصله باصداقت و راست گویی و شفاف سازی به وجود می آید.



 



وی با تأکید بر اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، افزود : اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی توسعه کشور را به همراه دارد، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی باید با نظرهای کارشناسی و اقدامات صحیح اجرایی شود و فقط با گفتن اقتصاد مقاومتی اجرا نمی شود.



 



رنجبر با اشاره به نقش مهم رسانه ها برای اطلاع رسانی صحیح و انتشار خدمات دولت به مردم و بیام مشکلات مردم به دولت، تصریح کرد : خبرنگار خیرخواه و تیزبین است و نگاه خبرنگار با افراد دیگر از دقت بیشتری برخوردار است، خبرنگار حافظ منافع نظام و مردم است.



 



بخشدار مرکزی لنگرود بابیان اینکه 8 طرح عمرانی و فرهنگی عام المنفعه در هفته دولت در این بخش افتتاح و آغاز به کار می کند، گفت : مجموع اعتبارات هزینه شده بخشداری مرکزی در هفته دولت 8 میلیارد و هشت صد میلیون ریال است.



 



وی بابیان اینکه آسفالت راه های روستایی به طول 8 کیلومتر به ارزش 12 میلیارد و 240 میلیون ریال در هفته دولت بهره برداری می شود، عنوان کرد : 60 درصد از اجرای طرح های هادی در روستاها تا سال گذشته انجام شده بود و در تلاش هستیم تا پایان سال طرح های هادی را به بالای 80 درصد برسانیم.



 



رنجبر با اشاره به وجود مشکل آب شرب در برخی از روستاهای بخش مرکزی، اظهار کرد : لوله گذاری توسط اداره آب روستایی در روستاهای پیرپشته، کمال الدین پشته، سلطان مرادی، گالش کلام و تپه به ارزش 26 میلیارد و 650 میلیون ریال انجام شد که در هفته دولت تمام روستاهای بخش مرکزی دارای نعمت آب شرب می شوند و جشن  پایان آب رسانی آب شرب در بخش مرکزی گرفته می شود.

بخشدار مرکزی لنگرود از احداث پست های هوایی و توسعه شبکه های توزیع برق برای تقویت برق مناطق تحت پوشش خبر داد و افزود : این کار توسط اداره برق و پیگیری های بخشداری مرکزی به ارزش 30 میلیارد ریال انجام شد.



 



وی بابیان اینکه شغل اکثر مردم بخش مرکزی کشاورزی و کاشت برنج است، عنوان کرد : یکی از مشکلات هرساله کشاورزان عدم تأمین آب کافی برای شالیزارها بود که دو سد سنگی و خاکی به صورت موقت در رادار کومه و گالش کلام احداث و چند ایستگاه پمپاژ نیز فعال شد که 4 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه انجام این خدمات بود تا مشکلات کشاورزان چنددرصدی کاهش یابد، با افتتاح دو سد لاستیکی رادار کومه و گالشلام مشکل بی آبی شالیزارها حل خواهد شد.



 



رنجبر بابیان اینکه 520 هکتار از اراضی کشاورزی بااعتبار 27 میلیارد ریال در طرح تجهیز قرار گرفتند، گفت : نان برنجی به عنوان محصول برتر در شهرستان لنگرود معرفی شده است که مرکز اصلی آن در دیوشل است.



 



بخشدار مرکزی لنگرود افزود : در تلاش هستیم از طریق صندوق کارآفرینی به خانوارهایی که تولید گسترده نان برنجی دارند تسهیلاتی کم بهره پرداخت شود که تاکنون حدود 200 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.



 



وی بابیان اینکه توسعه کارگاه های کوچک موجب رشد اقتصادی در منطقه می شود، افزود : برای لوله گذاری گاز در روستاهای پشت لله سر و تازه آباد، گالش کلام لیلاکوه، اسماعیل سرا و آبچالکی، 139 میلیون ریال هزینه شد که مردم این محلات نیز می توانند از نعمت گاز بهره مند شوند که بخش مرکزی به عنوان بخش سبز در حوزه گازرسانی تبدیل می شود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان