به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محمود باقری خطیبانی عضو شورای شهر رشت در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین از مسدود شدن حساب مرکزی شهرداری رشت خبر داد و گفت: تمامی کارهای حقوقی و ... از طریق حساب 3001 شهرداری رشت صورت می گرفت که با شکایت فردی بنام "خ" مسدود شد که دلیل آن بدهی دو میلیارد تومانی شهرداری رشت بوده است.

وی ادامه داد: این بدهی بدلیل غرامتی است که شهرداری باید به این شخص پرداخت می کرد که نکته ی جالب ذکر شدن پرداخت این بدهی در بودجه سال 95 شهرداری بوده است که شاکی توانسته از چند روز گذشته این حساب را مسدود نماید.

عضو شورای شهر رشت در خصوص اظهارات یکی از اعضای شورای شهر رشت برای تعیین ضرب العجل پرداخت حقوق کارگران شهرداری گفت: با توجه به مسدود شدن حساب مرکزی شهرداری این حقوق ها باید به کجا واریز شود؟!

باقری ادامه داد: با توجه به بسته شدن حساب 3001 شهرداری وضعیت وخیم تر شده است و یکی از آخرین محکومیت های شهرداری هفده میلیارد تومان بوده که حتی وکیل شهرداری به دادگاه نرفته و شهرداری محکوم شده بود و باید به این مسئله توجه داشت که شهرداری نسبت به مردم محکومیت های زیادی دارد.

وی با بیان اینکه تنها این فرد دو میلیارد تومان از شهرداری رشت به دلیل غرامت ملک طلبکار بوده است، تصریح کرد: غرامت این ملک بدلیل ساخت پل توحید بوده که شهرداری ملک آقای "خ" را خریداری کرده بود و در آن پل تاسیس کرد و تا امروز نیز پول این فرد را پرداخت نکرده است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر رشت در خصوص اینکه باز شدن مجدد حساب مرکزی چقدر به طول خواهد انجامید گفت: فعلا معلوم نیست وقتی بیست و چهار ساعت حساب شهرداری با این قدرت بسته شده تا دیروز با کلی رایزنی باز کردیم ولی دوباره این حساب مسدود شد، که به شما قول می دهم با توجه به حجم بدهی در زمینه ملک ها هرروز این مشکلات را خواهیم داشت.

خطیبانی ادامه داد: شهرداری اصلا به فکر درآمد نیست برای مثال در منطقه چهار تا دو روز قبل تنها پنج پروانه صادر کردیم که این پنج پروانه هم برای کسانی بوده است که در پایان سال 94 مبلغ صدور پروانه را پرداخت کرده اند، در منطقه یک تا هفته قبل چهارده پروانه صادر کردیم در صورتی که ما در یک روز حداقل 30 پروانه صادر می کردیم، اینها بیان گر این است که شهرداری با موضوع کنار نمیاد شما اگر بخواهید فرمانده لشگر، فرمانده نیروی دریایی، فرمانده نیروی انتظامی که ضریب امنیت بیشتری دارند را ملاقات کنید، راحت تر می توانید تا مدیران شهرداری!

وی ارتباط شهرداری با مردم را نظامی و حفاظتی دانست و گفت: متاسفانه ارتباط آنها با مردم قطع است و برخورد خوبی با مردم نمی شود و ساخت و ساز هم نسبت به شهرستان های دیگر کم شده است، اخیرا هم بحثی را به وجود آورده ایم که معلوم نیست ما نماینده های مردم هستیم یا نه که با حیثیت مردم بازی می کنیم؟! ما باید محترمانه برخورد کنیم و بیاییم با مالکین صحبت کنیم، در رشتیان مقابل تمامی مغازه ها پرده باران شده است! هر روز این موضوع در شهر بیشتر می شود در صورتی که در شهرستان های دیگر چنین موضوعی دیده نمی شود یا بسیار کم است.

وی افزود: مردم ما آدم های بی آبرویی نیستند که چنین رفتارهایی کنیم، مردم در تمام مدت انقلاب با ما بودند، عده ای افراد جوان که تازه دانشگاه را تمام کرده اند آمده اند این بحث ها را بوجود آورده اند که البته ما مخالف اینها نیستیم که رشد بکنند ولی اینطوری نبوده است.

باقری تاکید کرد: ما در دوران آقای نظری، داریوش رحمتی، آقای مهدی زاده این مسائل را نداشته ایم، این افراد روز به روز به فکر دکوراسیون دفتر خود هستند! ببینید چه خرج هایی می کنند؟! در صورتی که شهرداری این همه مشکل دارد، آیا این در راستای اقتصاد مقاومتی است که آقایان دارند اجرا می کنند؟!

عضو هیات رییسه ی شورای شهر رشت در خصوص مبلغ پاداش پرداختی به مدیران شهرداری تصریح کرد: 940 میلیون تومان فقط مدیران مرکز دریافت کردند، بعضی از این مدیران شهرداری مناطق و بعضی از این سازمان ها هستند که دریافتی های چندین میلیونی هم از شهرداری هم از سازمان ها دریافت کردند و رقم قابل توجهی نیز از این سازمان ها را برای خودشون گرفتند و باید توجه داشت که این مبلغ 940 میلیون نیست بلکه شاید به بیش از یک میلیارد و حتی به دو میلیارد هم برسد.

وی خطاب به استاندار گیلان گفت: بنده تاکید میکنم که انحراف از بودجه پیاده راه 300درصد نیست بلکه نهصد درصد است، مدیریت شهرداری درآمدزا نیست، مدیریت هزینه است شهردار رشت تنها خرج کردن را بلد است! و آن هم سنگ فرش کردن! که البته باز در این کار میراث فرهنگی و ارشاد اسلامی و چند نهاد دیگر در این پروژه فعالیت داشتند که ثابت قدم به اسم خودش تمام کرد.

باقری در مورد تصمیم خود برای عدم حضور در انتخابات دوره ی بعد شورای شهر اظهار داشت: به نظر شما من باید با این وضعیت بازهم شرکت کنم؟! نظر من این است که وقتی عضو شورایی که می فرمایید آن چیزی که محمود باقری می داند را من صد درصدِ آن را میدانم ولی مصلحت نظام نیست که با شهردار برخورد شود! بنده باز هم باید در انتخابات شرکت کنم؟! بنده خطاب به آقای کارگرنیا میگویم، آقای کارگرنیا کدام عضو شورا شما را در مسجد سوخته تکیه دید و گفت که ایشان علناً دارد میگیرد و اسم هم برد که بیایم ایشون را برداریم تا آبروی شهر نرفته است بعد می آیند بدین شکل برخورد می کنند. به نظر شما آیا با این وضعیت بنده بازهم باید در انتخابات شرکت کنم؟!

وی اضافه کرد: در یکی از پایگاه های خبری نوشتند پیشنهاد تاریخی آقای رسولی، که بیاییم خط قایق رانی از پیربازار به غازیان را راه انداز کنیم! رودخانه ای که آلودگی و کثیفی آن زبان زد است! یعنی واقعا اینها دکترند؟! شهرسازند؟! اینها واقعا مدافعان توسعه شهرند؟ واقعا کجای این حرف یک پیشنهاد تاریخی است؟! وقتی ما نتوانستیم مشکل رودخانه ها را یک متر حل کنیم بعد پیشنهاد کشتی رانی می دهیم؟! آیا عزیزان ما می دانند که رودخانه پیربازار آلوده ترین رودخانه است؟! با این وضعیت من خسته شدم واقعا خسته شدم و نمی دانم چگونه با چنین وضعیتی باید در انتخابات آتی حضور داشته باشم؟!

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان